برنامه نویسی کودکان

شنبه 24 ارديبهشت 1401
17:14
مینا اکبری

دهنده یک مجموعه مهارت و نگرش برنامه نویسی کودکان جهانی است که همه، نه فقط دانشمندان کامپیوتر، مشتاق یادگیری و استفاده هستند." CT شامل حل مسئله، طراحی سیستم ها و درک رفتار انسان با به کارگیری مفاهیم مرکزی CS است (Wing, 2006).

سازمان‌هایی مانند انجمن معلمان علوم رایانه (CSTA)، انفورماتیک اروپا، مرکز نوآوری سایبری، و ابتکار ملی ریاضی و علوم استانداردهایی را ایجاد کرده‌اند که برای آموزش کدنویسی اعمال می‌شوند (Hubwieser et al., 2015). افزایش علاقه به یادگیری کدنویسی در زمینه‌های آموزشی نیز توسط سازمان‌هایی مانند Code.org و Codeacademy هدایت و منتشر شده است، که در مورد نیاز به ایجاد مهارت‌هایی که از فرصت‌های شغلی آینده پشتیبانی می‌کنند و در عین حال بر مزایای آموزشی که کدنویسی ارائه می‌دهد، استدلال می‌کنند.

 CT و کدگذاری در آموزش به بخش برنامه نویسی کودکان جدایی ناپذیر برنامه درسی مدارس در بسیاری از کشورها تبدیل شده است. به عنوان مثال، انگلستان برنامه نویسی کامپیوتر را به عنوان یک دوره اجباری که از دبستان شروع می شود ادغام کرده است (جونز، 2013)، در حالی که دانمارک سواد دیجیتال را با تمرکز بر دانش به دست آمده از فناوری های ساختمانی (Tuhkala، Wagner، Nielsen، Iversen، و Kärkkäinen، ترویج می کند. 2018).

برنامه نویسی کامپیوتر در آموزش که توسط سیمور پیپرت (Papert، 1980) پیشگام شد، مورد توجه بسیاری از مربیان و محققانی قرار گرفت که به دنبال راه های جایگزین آموزش مهارت های حل مسئله پیچیده و ارائه تجربیات یادگیری پویا بودند (Kalelioğlu, 2015, Lye and Koh, 2014). .

 امروزه ابزارهای تکنولوژیکی و محیط های برنامه نویسی مناسب کودک وجود دارد (Papavlasopoulou, Giannakos, & Jaccheri, 2017b). بسیاری از تجربیات مقدماتی برای K-12 پیرامون استفاده از محیط های برنامه نویسی مبتنی بر بلوک، مانند Scratch، Alice، Blocky، و App Inventor طراحی شده است (Zhang, Liu, de Pablos, & She, 2014).

 (فیلدز، واسودوان و کافای، 2015) (واگنر، گری، کورلی، ایرانیان سایبر و ولبر، 2013). این محیط ها به تخصص خاصی نیاز ندارند، اما نیاز به تفکر دقیق دارند تا به رایانه بگویید که چه کاری را مرحله برنامه نویسی کودکان به مرحله انجام دهد. سازه‌گرایی Papert (1980) استدلال می‌کند که از طریق کدگذاری، بچه‌ها یک «ابژه برای فکر کردن» دارند. در این فرآیند، آنها در مورد تفکر خود یاد می گیرند (گوزدیال، 2004).

 فعالیت‌های یادگیری مبتنی بر ساخت‌گرایی به طور گسترده در آموزش رسمی و غیررسمی مورد مطالعه قرار گرفته است (پاپاولاسوپولو، جیاناکوس و جاچری، 2017a). ادغام کدنویسی در زمینه های آموزشی در یک تجربه شهودی و جذاب، منطق، تفکر انتقادی، حل مسئله، ریاضی و مهارت های مرتبه بالاتر کودکان را افزایش می دهد و می تواند نگرش آنها را نسبت به محاسبات تغییر دهد (Sáez-López، Román-González، و Vázquez-Cano، 2016)؛ (کافای و برک، 2015).

استدلال های قوی برای کودکان برای یادگیری نحوه کدنویسی وجود دارد که توسط رویکرد ساخت گرا پشتیبانی می شود (کافای و برک، 2015) (گالوپ، 2015). کودکان باید مهارت های قرن 21 را به دست آورند و خود را با شایستگی های لازم مرتبط با دیجیتالی شدن جامعه ما توانمند کنند. یادگیری نحوه کدنویسی به اندازه یادگیری ریاضی، خواندن و نوشتن ارزشمند شده است (Horizon, 2015).

مطالعات متعددی بر معرفی سواد محاسباتی برنامه نویسی کودکان به کودکان به روش های مختلف متمرکز شده است (پاپاولاسوپولو و همکاران، 2017a). اشیاء قابل برنامه ریزی و تعاملی مختلفی وجود دارد که اهمیت مشارکت کودکان از سنین پایین را در یادگیری کدنویسی نشان می دهد (فساکیس، گولی و ماورودی، 2013).

در اضافه کردنمحیط هایی مانند LiliPad Arduino (Buechley, Eisenberg, Catchen, & Crockett, 2008) برای جذب دختران بیشتر به CS و CT ایجاد شده است. ترکیب ساخت فیزیکی و کدنویسی برای افزایش مشارکت در مفاهیم و شیوه های برنامه نویسی ارزشمند ثابت شده است (Kafai & Vasudevan، 2015)، به ویژه زمانی که ابعاد اجتماعی و خلاقانه یادگیری را در بر می گیرد (Giannakos & Jaccheri، 2018). در مطالعه‌ای با دانش‌آموزان برنامه نویسی کودکان کلاس ششم در اسکاتلند، رابرتسون و هاولز (رابرتسون و 


[ بازدید : 34 ]

کلاس های تابستانی

جمعه 23 ارديبهشت 1401
11:07
مینا اکبری

هنر در عمل (9 صبح تا 2 بعد از ظهر جلسه اول: 20 تا 24 ژوئن؛ جلسه دوم: 27 ژوئن - 1 ژوئیه) ورود به کلاس های چهارم تا هفتم، 255 دلار. آثار هنری کاربردی بسازید که به عنوان بازی عمل می کنند.

بیکر بوت کمپ (9 صبح تا 2 بعد از ظهر از 25 تا 29 ژوئیه) ورود به مهدکودک - کلاس اول، 250 دلار. روی مهارت های قیچی، مفاهیم الفبا و حس اعداد کار کنید.

Barnyard Bonanza (9 صبح تا 2 بعد از ظهر از 5 تا 8 ژوئیه، چهار روز هفته) ورود به مهدکودک - کلاس اول، 220 دلار. کاردستی کنید، بخوانید، بازی کنید و در مورد حیوانات انباری بیاموزید.

کمپ مهندسی زیست شناسی  کلاس های تابستانی و پزشکی (9 صبح تا 2 بعدازظهر از 5 تا 8 ژوئیه، هفته چهار روزه) ورود به کلاس های پنجم تا هشتم، 235 دلار

Buckets Of Fun (9 صبح تا 2 بعد از ظهر 27 ژوئن - 1 ژوئیه) ورود به مهد کودک - کلاس سوم، 250 دلار

کمپ برک آوت (9 صبح تا 2 بعد از ظهر از 5 تا 8 ژوئیه، هفته چهار روزه)، ورود به کلاس های چهارم  کلاس های تابستانی تا ششم، 220 دلار. با استفاده از کار تیمی و تفکر انتقادی، معماها و «فرار» سناریوهای مختلف را حل کنید.

نمایشگاه برادوی: کمپ تئاتر موز کلاس های تابستانی یکال (9 صبح تا 2 بعد از ظهر جلسه دوم: 11-15 ژوئیه) ورود به کلاس های سوم تا پنجم، 255 دلار. (9 صبح تا 2 بعد از ظهر جلسه دوم: 11-15 ژوئیه) ورود به کلاس های 6-8، 255 دلار. به کارگردانی کارکنان تئاتر کودکان ناکسویل.

کمپ هاگوارتز (9 صبح تا 2 بعد از ظهر 27 ژوئن - 1 ژوئیه) ورود به کلاس های پنجم تا هشتم، 270 دلار

Cardboard Arcade (9 صبح تا 2 بعدازظهر از 5 تا 8 ژوئیه، هفته چهار روزه) ورود به کلاس های هفتم تا هشتم، 230 دلار. نقشه ها را ایجاد کنید و از مقوا برای تبدیل طرح ها به واقعیت استفاده کنید. چالش های STEM

کمپ شطرنج (9 صبح تا 2 بعد از ظهر جلسه اول متوسط: 13 تا 17 ژوئن) ورود به کلاس های 1-6، (9 صبح تا 2 بعد از ظهر جلسه دوم پیشرفته: 11-15 ژوئیه) ورود به کلاس های 3-8، 255 دلار. کارگردان: لئونارد دیکرسون، استاد زندگی شطرنج و قهرمان سه بار ایالت تنسی.

پاتوق تابستانی مربی اوون (9 صبح تا 2 بعد از ظهر جلسه اول: 6 تا 10 ژوئن) ورود پسران به کلاس های دوم تا پنجم، 260 دلار؛ (9 صبح تا 2 بعد از ظهر جلسه دوم: 5 تا 8 ژوئی کلاس های تابستانی ه، هفته چهار روزه)، ورود پسران و دختران به کلاس های دوم تا پنجم، 225 دلار. بازی‌های PE مورد علاقه: Capture the Flag، Pirate’s Gold، Star Wars Rebel Assault، و سرگرمی اسکوتر.

C کلاس های تابستانی rafting With Nature (9 صبح تا 2 بعد از ظهر از 18 تا 22 ژوئیه) ورود به کلاس های اول تا دوم، 255 دلار. در فضای باز کاوش کنید و مواد را جمع آوری کنیدo با هم صنایع دستی منحصر به فردی ایجاد کنید.

نوشتن خلاق (9 صبح تا 2 بعد از ظهر از 25 تا 29 ژوئیه) ورود به کلاس های هفتم تا هشتم، 250 دلار. اصول داستان سرایی را بیاموزید، با مجموعه ای از احتمالات و پیش نویس های اولیه کنار بروید.

Double Play Science & Games (9 صبح تا 2 بعدازظهر از 11 تا 15 ژوئیه) ورود به کلاس های اول تا چهارم، 260 دلار

Du کلاس های تابستانی ngeon Masters (9 صبح تا 2 بعدازظهر از 20 تا 24 ژوئن) ورود به کلاس های هفتم تا هشتم، 250 دلار. اصول اولیه بازی Dungeons & Dragons® نسخه پنجم را بیاموزید

اردوی ورزشی (9 ص کلاس های تابستانی بح تا 2 بعد از ظهر از 13 تا 17 ژوئن) ورود به کلاس‌های ششم تا هشتم، 320 دلار. کاوش در مشاغل نوظهور در صنعت ورزش های الکترونیکی.

برنامه نویسی کودکان

سه شنبه 20 ارديبهشت 1401
14:06
مینا اکبری

برخی از برنامه‌های نرم‌افزاری رایانه‌ای برای کودکان برنامه نویسی کودکان به منظور تشویق خلاقیت هستند. برخی از برنامه‌های نرم‌افزاری رایانه‌ای برای کودکان به منظور تشویق خلاقیت هستند.

عطش نیکول برای دانش، او را به تبدیل شدن به یک نویسنده EasyTechJunkie الهام بخشید، و او عمدتاً بر موضوعاتی مانند آموزش در خانه، والدین، سلامت، علم و تجارت تمرکز دارد. نیکول وقتی نمی نویسد یا با چهار فرزندش وقت نمی گذراند، از مطالعه، کمپینگ و رفتن به ساحل لذت می برد.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید تماشا کنید: گردشگران منظره نادری از زایمان یک نهنگ را ثبت می کنند تماشا کنید: گردشگران منظره نادری از زایمان یک نهنگ را ثبت می کنند لینک حمایت شده 30 شغل عجیب و غریب که افراد مشهور قبل از شهرت داشتند 30 شغل عجیب و غریب که افراد مشهور قبل از شهرت داشتند لینک حمایت شده عکس‌ برنامه نویسی کودکان های قدیمی و متروک بیمارستان روانی که شما را غمگین می‌کند

عکس‌های قدیمی و متروک بیمارستان روانی که شما را غمگین می‌کند لینک حمایت شده نفرین شده ترین فیلم های هالیوود نفرین شده ترین فیلم های هالیوود لینک حمایت شده  تماشا کنید: چاله شنا بهشت ​​جویندگان هیجان است تماشا کنید: چاله شنا بهشت ​​جویندگان هیجان است لینک حمایت شده 4 نفر که مردند و به جهنم رفتند و برگشتند 4 نفر که مردند و به جهنم رفتند و برگشتند لینک حمایت شده

حیواناتی که در طول زندگی شما منقرض خواهند شد حیواناتی که در طول زندگی شما منقرض خواهند شد لینک حمایت شده پسر معروف "که از بهشت ​​برگشت" اعتراف کرد که دروغ بوده است  پسر معروف "که از بهشت ​​برگشت" اعتراف کرد که دروغ بوده ست لینک حمایت شده توصیه شده

مقالات مرتبط انواع مختلف برنامه نویسی کامپیوتری برای کودکان چیست؟ مهارت های اولیه کامپیوتر چیست؟ انواع مختلف نرم افزار کامپیوتر مکینتاش چیست؟ انواع مختلف نرم افزار کامپیوتر دی جی چیست؟ چگونه می توانم به فرزندم اسپانیایی بیاموزم؟انواع مختلف نرم افزارهای آموزشی چیست؟ چگونه فرزندانم را هنگام آنلاین ایمن نگه دارم؟ برنامه نویسی کودکان نظرات بحث

BYTHEWELLJANUARY 14، 2012

شما در واقع می توانید کامپیوترهای کاملی را که برای کودکان طراحی ایرانیان سایبر شده اند، تهیه کنید.آنها معمولاً بسیار ارزان تر و محکم تر از یک کامپیوتر معمولی هستند. به طور کلی آنها فقط می توانند چند کار را انجام دهند.

من همچنین یک بار برای پسر عموی جوانی این سیستم را خریدم که برای استفاده با یک کامپیوتر معمولی طراحی شده بود.

داردصفحه‌کلیدی که روی صفحه‌کلید معمولی قرار می‌گرفت، اما کلیدهای بزرگ‌تری برای دست‌های کودکان داشت و نرم‌افزار رایانه خواندن و ریاضی را برای کودکان خردسال بارگذاری می‌کرد.

کمی بد بود، بنابراین نمی‌دانم چقدر از آن استفاده شده است، به خصوص زمانی که والدینش یک تبلت گرفتند. بچه‌ها نحوه استفاده از این نوع چیزها را خیلی سریع متوجه می‌شوند و داشتن یک صفحه نمایش برنامه نویسی کودکان لمسی باعث می‌شود پسر عموی من هر کاری را که می‌خواهد با آن انجام دهد (بدیهی است که تحت نظارت زیاد!) بسیار آسان‌تر است.

BROWNCOAT 13 ژانویه 2012

برادرزاده من واقعاً چند برنامه تلویزیونی مانند باب اسفنجی و دورا کاوشگر را دوست دارد. بنابراین، هر زمان که با هم بازی انجام می‌دهیم، سعی می‌کنم یک بازی آموزشی پیدا کنم که شامل آن شخصیت‌ها باشد.تعداد کمی از آنها برای انتخاب وجود دارد. اگرچه آنها می توانند کم و بیش آموزشی باشند.

به نظر من دورا اغلب بسیار خوب هستند. این نمایش خود آموزشی است بدون اینکه برای بزرگسالان خیلی خسته کننده باشد و نرم افزار رایانه آموزشی نیز به طور کلی رویکرد مشابهی دارد.

این خوب است زیرا برادرزاده من هنوز آنقدر بزرگ نشده است که به طور مستقیم بفهمد که با یک بازی رایانه ای چه کار کند.

اما، او دورا را درک می کند، بنابراین او برنامه نویسی کودکان نحوه بازی کردن را خیلی سریع تشخیص می دهد.IRONTOENAIL 13 ژانویه 2012برنامه های شگفت انگیزی برای آموزش توسعه نرم افزار به کودکان وجود دارد.


[ بازدید : 23 ]

برنامه نویسی کودکان

سه شنبه 20 ارديبهشت 1401
14:03
مینا اکبری

 ضروری است که خانواده‌ها  برنامه نویسی کودکان و سیاستگذاران به طور کامل درک کنند که کیفیت چگونه است و چه ساختارهایی برای حمایت از آن مورد نیاز است. شاخص‌های کیفیت شناسایی‌شده در این شماره مختصر می‌تواند به‌عنوان یک نقشه راه برای سیاست‌گذاران باشد تا اطمینان حاصل کنند که حمایت‌های کلیدی برای کمک به برنامه‌ها برای دستیابی و حفظ کیفیت و کمک به خانواده‌ها برای دسترسی به آن‌های با کیفیت بالا وجود دارد. روگرام ها

سیمون ورکمن معاون مدیر سیاست های دوران کودکی در مرکز پیشرفت آمریکا است. ربکا اولریچ یک تحلیلگر سیاست برای تیم سیاست گذاری در دوران کودکی در مرکز است.

قدردانی

نویسندگان مایلند از هریت دیشتر و آن میچل برای بینش و بازخوردشان در مورد پیش‌نویس‌های قبلی این مختصر، و همچنین از همکارانمان کیتی هام و ریچل هرتسفلد کامپرات در امریکن پروگرس برای نظرات و ویرایش‌هایشان تشکر کنند. انواع مختلفی از نرم افزارهای کامپیوتری برای کودکان وجود دارد. برخی از انواع نرم افزارها فقط برای سرگرمی برنامه نویسی کودکان در نظر گرفته شده اند در حالی که برخی دیگر برای ارزش آموزشی استفاده می شوند. انواع زیادی نیز وجود دارد که برای اهداف خلاقیت استفاده می شود. به عنوان مثال، برنامه هایی وجود دارد که به کودکان اجازه می دهد کارت، پوستر یا دفترچه یادداشت آنلاین بسازند. جالب توجه است، حتی برنامه هایی که صرفاً برای سرگرمی طراحی شده اند، ممکن است برای توسعه و آموزش مفید باشند. برای مثال، چنین بازی هایی ممکن است به بهبود هماهنگی دست و چشم کودک و همچنین مهارت های اولیه رایانه ای او کمک کند.

یکی از اصلی ترین انواع نرم افزارهای کامپیوتری برای بچه ها ایرانیان سایبر فقط برای سرگرمی طراحی شده است.یکی از اصلی ترین انواع نرم افزارهای کامپیوتری برای بچه ها فقط برای سرگرمی طراحی شده است.

یکی از انواع اصلی نرم افزارهای کامپیوتری برای بچه ها فقط برای سرگرمی طراحی شده است. این بازی ها از نظر فنی ارزش آموزشی ندارند اما ممکن است ساعت ها سرگرمی را برای کودکان فراهم کنند. با این حال، در بسیاری از موارد، چنین بازی هایی برای بازیکنان خود ارزش دارند.

برای مثال، حتی بازی‌هایی که فقط برای سرگرمی برنامه نویسی کودکان در نظر گرفته شده‌اند، ممکن است به کودک کمک کند تا مهارت‌های استراتژی و حل مسئله را توسعه دهد. بازی‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند ممکن است به رشد توانایی تمرکز در کودکان کمک کنند. به‌علاوه، چنین بازی‌های سرگرم‌کننده حتی ممکن است به کودکان کمک کند مهارت‌های رایانه‌ای بهتری داشته باشند و هماهنگی دست و چشم را بهبود بخشند.

برخی از بازی های رایانه ای برای آموزش مهارت های پایه ریاضی یا خواندن به کودکان ساخته شده اند.برخی از بازی های رایانه ای برای آموزش مهارت های پایه ریاضی یا خواندن به کودکان ساخته شده اند.

دسته بزرگی از نرم افزارهای کامپیوتری برای کودکان برای اهداف آموزشی در نظر گرفته شده است. با این حال، در مورد انواع نرم افزارهای این دسته، تنوع زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، نرم افزاری وجود دارد که برای آموزش مفاهیم جدید و همچنین انتخاب هایی که برای مرور موضوعات یا تکالیف مفید هستند، در نظر گرفته شده است.

 طیف موضوعاتی که ممکن است یک فرد برنامه نویسی کودکان نرم افزار آموزشی کودکان را برای آنها بیابد، هم گسترده و هم متنوع است. به عنوان مثال، برنامه‌های آموزشی برای یادگیری زبان‌های خارجی، بهبود مهارت‌های نوشتاری، و توسعه توانایی طراحی و نقاشی طراحی شده‌اند. نرم افزار کودکان ممکن است مفاهیم ریاضی و علوم را نیز آموزش دهد و حتی به کودک در یادگیری برنامه نویسی کمک کند.

برخی از سازندگان نرم‌افزار نیز نرم‌افزاری را برای کودکان طراحی می‌کنند که هدف آن تشویق خلاقیت است. به عنوان مثال، برنامه‌هایی وجود دارند که به کودکان اجازه می‌دهند آثار هنری، کارت‌های تبریک، و برچسب‌ها ایجاد کنند. برخی از برنامه‌های مبتنی بر خلاقیت به کودکان امکان می‌دهند عکاسی، ساختمان و طراحی وب‌سایت را کشف کنند. حتی برخی از برنامه ها وجود دارند که به کودکان اجازه می دهند برنامه های کامپیوتری خود را طراحی کنند.

توجه به این نکته مهم است که همیشه بین نرم‌افزارهای رایانه‌ای برای کودکان که فقط برای خلاقیت هستند و انتخاب‌هایی که برای آموزش در نظر گرفته شده‌اند، خط جدایی واضحی وجود ندارد. بسیاری از برنامه های سرگرم کننده نیز مقداری ارزش یادگیری را ارائه می دهند و بالعکس. به همین ترتیب، کودکان هم می توانند از برنامه ای که برای خلاقیت در نظر برنامه نویسی کودکان گرفته شده است یاد بگیرند و لذت ببرند.


[ بازدید : 27 ]

برنامه نویسی کودکان

دوشنبه 19 ارديبهشت 1401
20:50
مینا اکبری

طبقه بندی راه حل های ملموس بر برنامه نویسی کودکان  اساس دستگاه های ورودی در مقابل خروجی، پیچیدگی زبان برنامه نویسی مورد استفاده و سال انتشار آنها. در زیر نمودار، تصاویر 0 تا 3 نمونه‌های TPL را نشان می‌دهند که در ابعاد مختلف فضا سازماندهی شده‌اند. از چپ به راست، دایناسور Pleo (0) با لمس تعامل دارد، Kibo (1) دنباله ای از دستورات را می خواند، Tern (2) کد را در یک پیکربندی فضایی نشان می دهد و در نهایت، MOSS (3) از یک فضای سه بعدی استفاده می کند. زبان در فعالیت ترکیبی برنامه نویسی و ساخت ربات.

نشان داده شده است که رابط های TPL باعث افزایش تعامل فعال بازیکنان در یادگیری غیررسمی Melcer and Isbister (2018) می شود. این رویکرد شهودی‌تر، بازیگوش‌تر و مشارکتی‌تر، پتانسیل ارائه تجربیات یادگیری مشترک را دارد و بر تفاوت‌های استفاده هر دو جنس از روبات‌ها، همانطور که در بالا ذکر شد، غلبه می‌کند.

علاوه بر این، اگر زمانی که کار شامل برنامه نویسی کودکان هماهنگی دیدگاه‌ها و تبادل ایده‌ها در منطق مشارکتی باشد، یادگیری مطلوب باشد، استفاده از «اشیاء» (محسوس، امور، اشیاء، مصنوعات، مواد) در این فعالیت‌های مشترک آشکار می‌شود. یک استراتژی تسهیل کننده برای فرآیندهای یادگیری، که به عنوان میانجی های مهم در این منطق کار عمل می کند (هاینمن و همکاران، 2011). دستکاری‌تر کردن یادگیری، به‌ویژه با کودکان کوچک‌تر، فرآیندهای ساخت دانش را قادر می‌سازد که شامل اکتشاف فیزیکی اشیاء، به ویژه در مورد استفاده از روباتیک آموزشی باشد (Sapounidis et al., 2015).

دو دلیل دیگر معمولاً برای کسانی که از TPL پشتیبانی می کنند وجود دارد. اولین مورد این است که تفکر رایانه ای (CT) یک نتیجه یادگیری مهم برای فعالیت برنامه نویسی است که در آن TPL برای کودکان کوچکتر کاربرد بهتری دارد. مورد دوم این است که استفاده از TPL یادگیری فعال را در کلاس‌های متناسب با روش‌های آموزشی جدید مانند یادگیری مبتنی بر مشکل یا یادگیری مبتنی بر پروژه (Valls et al., 2018) که به عنوان برانگیختن و مشارکت فعال کودکان در کلاس‌ها شناخته می‌شوند، ترویج می‌کند.

از این نظر، این مقاله به دنبال ارائه تحلیلی از طیف وسیعی از سیستم‌های موجود با TPL است. این به دنبال درک نوع زبان برنامه نویسی ارائه شده توسط آنها، نوع مخاطب هدف آنها و همچنین انواع دستگاه های خروجی است، در تلاشی برای درک بهتر اینکه چگونه راه حل های فعلی به دنبال پاسخگویی به نیازهای موقعیت های یادگیری معنادار برنامه نویسی کودکان ، زمینه ای و مرتبط برای کودکان.

در طول بررسی، کلمه شی یا به طور کلی‌تر، سیستم را ایرانیان سایبر برای همه راه‌حل‌هایی که یک رابط ملموس به عنوان ورودی یا در برخی موارد به عنوان خروجی دارند، اعمال می‌کنیم. و ما از دستگاه برای شناسایی هر یک از این سیستم ها استفاده می کنیم.

قابل اعتماد و متخصص:2 ابعاد برای بازبینی کتابشناختی پذیرفته شدبازنگری کتابشناختی با در نظر گرفتن دو جهت اصلی انجام شد:

• برای انتخاب راه حل های TPL که در لحظه ارائه تاثیر دارند (به عنوان مثال، Algoblocks سوزوکی و کاتو، 1995) و نوآوری هایی را در آنچه که ممکن است به عنوان پردازنده اصلی در نظر گرفته شود ارائه می دهد (به عنوان مثال، AR-MAZE Jin و همکاران، 2018).

• شامل حداکثر تعداد راه حل های مختلف، از نظر ربات ها و پیچیدگی برنامه نویسی (به عنوان مثال، شناسایی زبان ها با و بدون تابع یا مفاهیم متغیر).

در جدول 1 راه حل های ملموس مختلف را با هم مقایسه می کنیم. ابعاد ارائه شده در ردیف اول را به دو دسته تقسیم می کنیم. اولی، فنی، مربوط به زبان ارتباط و چندین ویژگی آن است. مورد برنامه نویسی کودکان اخیر مربوط به ابعاد مختلف آموزشی است. ستون آخر ارجاعات به ویژگی های آموزشی مرتبط با زبان را نشان می دهد. جستجو جامع نبود و هدف آن یافتن گزارش هایی از استفاده از زبان ها در زمینه های آموزشی بود.

میز 1

مقایسه راه حل های مختلف ملموس زبان‌های برنامه نویسی کودکان برنامه‌نویسی به‌عنوان بلوک‌هایی با سوئیچ‌ها (BwS)، دکمه‌ها (Bts)، برد دستورات (Brd)، حسگرهای سطح (SfS)، کاشی‌های کاغذی (Tls)، نوارهای رنگی (CStr) و تجسم‌شده (E) تعریف شدند. ارتباط با دستگاه 


[ بازدید : 34 ]

برنامه نویسی کودکان

دوشنبه 19 ارديبهشت 1401
20:48
مینا اکبری

امروزه فراگیر شدن فناوری‌ها  برنامه نویسی کودکان در زندگی مردم، به‌ویژه در زندگی کودکان، از سنین بسیار پایین غیرقابل تردید است. این فناوری که استفاده از آن در خانواده آغاز می شود، به سرعت به بافت مدرسه نیز کشیده می شود، جایی که سعی کرده ایم فضاهایی را برای استفاده از آن به صورت معنادار ایجاد کنیم.

در جستجوی یک پیاده سازی کودک محور، که از چارچوب آموزشی سنتی فرار می کند، معرفی رباتیک آموزشی در زمینه مدرسه به دنبال این است که فرصتی برای تحقیق، کشف و به کارگیری دانش در یک زمینه معتبر برای کودکان فراهم کند (Somyürek, 2015). در این دیدگاه سازنده‌گرایانه از یادگیری، همانطور که بیگز (1996) اشاره می‌کند، در نظر گرفته شده است که دانش‌آموزان به‌طور مستقل معنای یادگیری خود را بیش از انتقال معنایی از معلم به دانش‌آموز بسازند.

در این متن، رباتیک آموزشی به عنوان مجموعه ای از فعالیت های طراحی شده برای آشنا کردن دانش آموزان با رباتیک و برنامه نویسی به روش تعاملی از سنین پایین درک می شود. یادگیری و رشد به تنهایی اتفاق نمی‌افتد، بلکه از طریق تعاملاتی که کودکان با همسالان خود و با افرادی از بافت نزدیک خود دارند ساخته می‌شود (ویگوتسکی،برنامه نویسی کودکان  1978).

استفاده از روبات ها در زمینه آموزشی مزایای زیادی دارد. در کلاس درس، تجارب یادگیری که به طور عمدی توسط معلم در رباتیک آموزشی طراحی شده است، به کودکان اجازه می دهد تا از طریق آزمایش فعال، استفاده از زبان، توضیح دیدگاه ها، بحث و تجزیه و تحلیل بهترین راه حل ها برای حل مسائل، فضایی را برای حل مشکلات به صورت مشارکتی فراهم کنند. (جیا، 2010). این نوع استراتژی آموزشی مبتنی بر منطق یادگیری مشارکتی، مستلزم تجارب یادگیری مشترک بین همه دانش‌آموزان، ایرانیان سایبر به ویژه، بین دو جنس است.

مطالعات به تفاوت‌های بین دیدگاه‌های جنسیت‌ها و همچنین تفاوت‌ها در نحوه تعامل آنها با فناوری اشاره می‌کند و دختران را با فعالیت‌های مشارکتی بیشتر مرتبط می‌کند (مانرو و همکاران، 2017؛ کینزی و جوزف، 2008؛ ساور و همکاران، 2020). همانطور که توسط Furtner و همکاران نشان داده شده است. (2021)، وظایف با فناوری که شامل حل مسئله و در نتیجه همکاری بین کودکان می شود، به نظر یک استراتژی عالی برای ترویج مشارکت دختران است، «اگر آنها بدانند که دیگران کمک می کنند (بیشتر)، به احتمال زیاد به عنوان یک راهبرد کمک می کنند. خوب» (ص 47).

از این نظر، استفاده از این استراتژی برنامه نویسی کودکان با استفاده از فناوری ممکن است به کاهش شکاف بین جنسیت ها کمک کند، مشکلی که در سراسر جهان با آن مقابله شده است (گارسیا-هولگادو و همکاران، 2019). با استفاده از ربات ها در کلاس درس، بسیاری از مهارت های دیگر به شکل قابل توجهی توسعه یافته و ارزش گذاری می شوند. استفاده از این وسایل علاوه بر جنبه های اجتماعی، امکان رشد مهارت های فنی و تحصیلی متعددی را فراهم می کند و با کودکان دارای ناتوانی های یادگیری قابل اجرا است که در ادامه خواهیم دید.

در این دیدگاه از یادگیری معنادار، و به عنوان جایگزینی برای رابط های برنامه نویسی سنتی، دستکاری اشیاء فیزیکی یا ابزارهای محسوس برای برنامه نویسی به عنوان یک استراتژی یادگیری اساسی آشکار می شود و دامنه سنی را افزایش می دهد که می تواند برای یادگیری نحوه برنامه نویسی مناسب در نظر گرفته شود. مفهوم رابط کاربر ملموس (TUI) برای اولین بار توسط Ishii و Ullmer (1997) به عنوان مخالف با رابط کاربری گرافیکی (GUI) معرفی شد.

بنابراین، مفهوم TPL ایده «افزایش برنامه نویسی کودکان دنیای فیزیکی واقعی با جفت کردن اطلاعات دیجیتال به اشیاء و محیط‌های فیزیکی روزمره» (idem) را با فعالیت برنامه‌نویسی تطبیق می‌دهد (نمونه‌هایی از این زبان‌ها را در شکل 1 ببینید). اولین آزمایش‌ها با TPL در آزمایشگاه نشان‌واره MIT در اواسط دهه 1970 با کنترل لاک‌پشتی به نام TORTIS انجام شد (Papavlasopoulou et al., 2017). از آن زمان، راه‌حل‌های متنوعی پدیدار شد که کودکان پیش دبستانی ۴ یا ۵ ساله را مورد توجه قرار دادند.

یک خارجیفایل rnal که دارای یک تصویر برنامه نویسی کودکان ، تصویر و غیره است.نام شی frobt-08-713416-g001.jpg است

شکل 1


[ بازدید : 34 ]

آموزش برنامه نویسی کودکان

پنجشنبه 15 ارديبهشت 1401
15:44
مینا اکبری

به این دلایل، می‌تواند برای آموزش برنامه نویسی کودکان والدین مفید باشد که به بچه‌ها آموزش کدنویسی بدهند. حداقل به آن فرصت دهید تا ببیند آیا این چیزی است که فرزندانشان از آن لذت می برند یا ن

بیایید کمی متفاوت به موضوع نگاه کنیم. نه با غوطه ور شدن در مورد اهمیت کدنویسی، بلکه با صحبت آموزش برنامه نویسی کودکان در مورد برخی از مخالفت های رایج در مورد کدنویسی برای کودکان.

 

با برداشتن یک گام به عقب به یک دیدگاه کلی تر، اگر به دنبال دلایلی برای انجام یا آموزش برنامه نویسی کودکان عدم انجام کاری به سرفصل ها باشید، خود را در وضعیتی همیشگی از برزخ می بینید.

 

رژیم کتو برای شما خوب است! کتو وحشتناک است!

 

آب خیس است! مطالعات جدید نشان می دهد که آب واقعا مرطوب نیست!

 

بچه ها باید کدنویسی را یاد بگیرند! به هیچ وجه - بچه ها نباید برنامه نویسی کنند!

 

من افکاری در مورد کتو دارم، و در جمعیت آب خیس هستم، اما بیایید به کدنویسی آموزش برنامه نویسی کودکان پایبند باشیم، و چرا به نظر می رسد، با توجه به جذابیت و مثبت بودن زیادی که در اطراف آن وجود دارد، به همان اندازه استدلال ها علیه بچه بودن آن وجود دارد. وقت خود را صرف یادگیری کنند

 

بنابراین، در اینجا چند چیز شنیده‌ام و متوجه شده‌ام که ایرانیان سایبر  چرا بچه‌ها نباید کدنویسی را یاد بگیرند، همراه با نظرات شخصی من در مورد جایی که موافق و مخالفم، برای ارزش آن.

 

کدنویسی برای همه نیست.

فقط به این دلیل که چیزی برای همه نیست، به این معنی نیست که همه تشویق نمی شوند آموزش برنامه نویسی کودکان یا نباید برای شرکت در آن تشویق شوند.

 

به عنوان مثال، من دانش آموز خوبی بودم، اما با مثلثات مبارزه می کردم. فقط آن را دوست نداشت برای من نبود

 

با این حال، متأسفانه، ترجیحات شخصی من در آن زمان اهمیتی نداشت، و تلاش برای انصراف به دلیل اینکه از این زاویه ریاضی خاص لذت نمی بردم، سناریوی قابل قبولی نبود.

 

بنابراین، من 100٪ موافقم که برنامه نویسی برای همه نیست - چگونه می تواند باشد؟ (در اینجا اطلاعات اضافی و نکاتی وجود دارد که باید هنگام پاسخ دادن به آن توجه کنید که آیا کدنویسی برای فرزند شما مناسب است یا خیر.) اما o به این معنا نیست که ما باید از تشویق توده ها به شیرجه زدن خودداری کنیم.

 

از بخش‌هایی از بچه‌هایی که برنامه‌نویسی می‌کنند، برخی در نهایت آن را دوست آموزش برنامه نویسی کودکان خواهند داشت و آن را بیشتر دنبال می‌کنند و برخی دیگر نمی‌خواهند. هر دو نتیجه خوب است.


[ بازدید : 30 ]

آموزش برنامه نویسی کودکان

پنجشنبه 15 ارديبهشت 1401
15:41
مینا اکبری

یک دستور شرطی به هدایت آموزش برنامه نویسی کودکان جریان یک برنامه کمک می کند. این کار را با داشتن برخی از بخش‌های کد فقط تحت سناریوهای خاص انجام می‌دهد. شرطی ها همیشه از کلمات کلیدی if، else و elif استفاده می کنند (مخفف «اگر دیگر»).

 

حلقه ها به شما امکان می دهند یک بلوک کد را چند بار آموزش برنامه نویسی کودکان تکرار کنید. برای مواقعی که یک بلوک کد نیاز به اجرای مقدار نامشخص یا غیر مشخصی دارد، از حلقه while استفاده می‌کنید. از سوی دیگر، حلقه‌های for یک مقدار مشخص یا تنظیم شده از زمان اجرا می‌شوند.

 

در نهایت، توابع به کدگذارها اجازه می‌دهند تا یک سری اقدامات را انجام دهند نه اینکه هر دستور جداگانه را بارها و بارها بنویسند.

 

7. از متخصص کمک بگیرید

همانطور که ممکن است سعی کنیم، این اجتناب ناپذیر است که والدین در هنگام آموزش کدنویسی به کودکان با نوعی مانع مواجه شوند. ممکن است این یک مفهوم پیشرفته باشد یا به سادگی درگیر نگه داشتن فرزندتان برای ادامه دادن با انگیزه باشد. آموزش برنامه نویسی کودکان شاید قبلاً با چنین چالش هایی روبرو شده اید و به همین دلیل است که اینجا هستید.

 

در هر صورت، گزینه های شما چیست؟

 

خوب، انواع و اقسام اطلاعات آنلاین وجود دارد، بنابراین می توانید به امید یافتن پاسخی متناسب با شرایط خود، به تحقیق ادامه دهید. همچنین می‌توانید به سادگی اجازه دهید فرزندتان به تنهایی ابزارهای یادگیری مختلف را برای کودکان آموزش برنامه نویسی کودکان کشف کند.

 

هر یک از گزینه ها ممکن است کافی باشد، یا ممکن است دچار مشکل شوند. ایرانیان سایبر در حالی که هیچ کمبود اطلاعات و گزینه های یادگیری خودسرانه آنلاین وجود ندارد، در مقایسه با یادگیری حضوری، اشکالات خاصی در یادگیری آنلاین سخت وجود دارد.

 

 

 

یکی از عوامل مهم عدم وجود ارتباط دو طرفه است. به این معنا که اکثر گزینه‌های یادگیری آنلاین غیرفعال هستند و حتی اگر تعاملی باشند، هیچ وسیله‌ای برای دانش‌آموزان فراهم نمی‌کنند تا به یک انسان واقعی در طرف مقابل بفهمند که در چه موقعیتی با مشکل مواجه هستند، و برای آن انسان برنامه درسی را برای رفع این نیازها تنظیم کند.

 

این قطعه بزرگی است که هنگام جستجوی کمک باید درآموزش برنامه نویسی کودکان نظر داشت.

 

آیا باید به بچه ها کدنویسی یاد بدهید؟

کدنویسی در حال حاضر قدرت بسیاری از زندگی روزمره ما را دارد، و منطقی است که انتظار داشته باشیم کدنویسی حتی نقش بزرگتری در آینده داشته باشد. بنابراین، کدنویسی به یک مهارت ارزشمند نگاه می‌شود که در حال افزایش محبوبیت است، آموزش برنامه نویسی کودکان با این حال، دسترسی به دوره‌های برنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان ممکن است محدود باشد، یا به سادگی، به طور کامل کشف نشود.


[ بازدید : 42 ]

برنامه نویسی کودکان

چهارشنبه 14 ارديبهشت 1401
7:45
مینا اکبری

ما شاهد افزایش برنامه نویسی کودکان  علاقه مربوط به زیرساخت ها/زبان های هدفمند ابری، DSL ها و SDK هایی مانند Ballerina و Pulumi هستیم. ما همچنین Dark را ردیابی می کنیم، که در حال حاضر در نسخه بتا خصوصی است و بنابراین کاملاً وارد نمودار y نمی شود. et. این دسته از فناوری‌ها در حال حاضر کاملاً در مرحله پذیرش مبتکران قرار دارند، اما ما این موضوع را از نزدیک دنبال می‌کنیم و در ماه نوامبر در QCon سانفرانسیسکو آهنگی به «زبان‌های زیرساخت» اختصاص خواهیم داد.

برای زمینه، در اینجا نمودار موضوع داخلی ما برای نیمه دوم  برنامه نویسی کودکان 2018 به نظر می رسد. نسخه 2019 در بالای مقاله است.

زبان های برنامه نویسی 2018

برای دات نت ما شاهد علاقه زیادی به .NET Core هستیم و با توجه به اینکه .NET Core 3 به تازگی وارد شده است، انتظار داریم این روند ادامه پیدا کند. ما NET Core را به شاخه 2x و شاخه 3x در نمودار تقسیم کرده‌ایم، زیرا از نظر پذیرش در نقاط مختلفی قرار دارند. با توجه به زبان‌های دات‌نت، ما انتظار داریم که C# 8 به سرعت مورد استفاده قرار گیر برنامه نویسی کودکان د. ما همچنان F# را با علاقه دنبال می کنیم، اما احساس می کنیم که پیچیدگی و عدم پشتیبانی قوی از جانب مایکروسافت به این معنی است که بعید است که پذیرش گسترده تری پیدا کند.

 

ما ASP.NET Core را در اکثریت اولیه داریم. در این مرحله ما معتقدیم که بیشتر کارهای جدید وب روی ASP.NET Core انجام می شود، اما نه لزوماً .NET Core. برخی از برنامه های موجود در حال پورت شدن هستند، اما بسیاری از آنها پورت نمی شوند. WCF هنوز در شرکت بسیار مهم است، اما MS به درستی از آن در NET Core پشتیبانی نمی کند. ما ویژوال بیسیک را به عقب مانده منتقل کرده ایم و در این مرحله واقعاً آن را زبانی برای علاقه مندان م برنامه نویسی کودکان ی بینیم.

 

 

 

در زیر مجموعه‌ای از گزیده‌هایی با ویرایش  برنامه نویسی کودکان و تجمیع کمی از گفتگوهای داخلی مربوطه بین چند تن از تیم تحریریه InfoQ است که زمینه بیشتری را برای موقعیت پیشنهادی ما در نمودار پذیرش فراهم می‌کند.

آبل اورام، استادیار دانشکده کامپیوتر و خودکار دانشگاه فنی تیمیشوآرا، و سردبیر InfoQ:

 منتشر کرد و از 7000 توسعه دهنده نظرسنجی کرد و به  برنامه نویسی کودکان نتایج زیر رسید:

جاوا - محبوب ترین زبان برنامه نویسی اولیه

جاوا اسکریپت - پر استفاده ترین زبان برنامه نویسی کلی

برنامه نویسی کودکان

سه شنبه 13 ارديبهشت 1401
15:57
مینا اکبری

2021 با افزایش محبوبیت خود برنامه نویسی کودکان همانطور که در نمودار Google Trends در زیر ذکر شده است، ظاهر شده است.


سوئیفت که در برنامه نویسی کودکان 2014 معرفی شد، یکی از برترین زبان‌های برنامه‌نویسی کامپیوتری است، سریع‌تر، یادگیری آسان‌تر، ایمن‌تر و دارای ویژگی‌های مختلف دیگری است که آن را به بهترین زبان برای توسعه اپلیکیشن برای برنامه نویسی کودکان آیفون‌ها، آی‌پدها و macOS تبدیل می‌کند. با توجه به چنین ویژگی هایی به عنوان یک زبان بسیار کارآمد و انعطاف پذیر در نظر گرفته می شود.

 

10. برو

زبان برنامه نویسی Go که با نام برنامه نویسی کودکان نیز شناخته می شود، وارد فهرست برترین زبان های برنامه نویسی سال 2021 نیز برنامه نویسی کودکان شده است.

 

این زبان، با نحو مختصر و آسان و ویژگی‌های کامپایل سریع‌تر، تنها مورد علاقه SoundCloud، Google، Netflix و سایر مارک‌های محبوب دیگر برنامه نویسی کودکان نیست. اما، همچنین ثابت کرده است که یکی از بهترین گزینه ها برای دریافت حقوق بالاتر است.

 

برو

 

11. اسکالا

اسکالا یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی محبوب است. این یکی از رایج ترین زبان های برنامه نویسی در درجه اول برای حل مشکلاتی که توسعه دهندگان با زبان دیگری، جاوا با آن مواجه هستند، طراحی شده است. اسکالا یک زبان برنامه نویسی با هدف عمومی است که از هر دو الگوی برنامه نویسی شی گرا و تابعی پشتیبانی می کند. این ویژگی های برنامه نویسی کودکان استثنایی مانند محاسبات تنبل، درون یابی رشته ای، استنتاج نوع، مقیاس پذیری عالی و بسیاری دیگر را ارائه می دهد. این یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی به طور گسترده در زمینه توسعه وب، علم داده و یادگیری ماشین استفاده می شود. چندین غول فناوری مانند برنامه نویسی کودکان، eBay و Twitter از این یکی از رایج ترین زبان های برنامه نویسی برای محصولات و پلتفرم های مربوطه خود استفاده می کنند.