ساخت انیمیشن های زیبا و خلاقانه با استفاده از اسکرچ

يکشنبه 22 بهمن 1402
17:19
مینا اکبری

 

 

  روی تصویر کوچک اولین لباس abby-d کلیک  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم راست کرده و Duplicate (1) را انتخاب کنید. لباسی به نام abby-d2 (2) ساخته شده است.

 

  از ابزار Horizontal Flip Tool (3) استفاده کنید تا این لباس جدید به سمت چپ به نظر برسد.

 

images/05FI27.png

  لباس های دیگر را نیز برگردانید: abby-a، abby-b، abby-c.

 

اوری صحبت می کند

 

این اسپرایت در مرحله چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  دیالوگ بین دو شخصیت استفاده خواهد شد.

 

  انتخاب از کتابخانه ...

 

این گزیده ای از کتاب است.

برای ادامه مطلب...

کتاب را بخر

من اشتراک می کنم

همگام سازی لب

همگام سازی لب شامل اصلاح دهان (شکل، اندازه آن) در ارتباط با چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  صدا است. این پروژه که از صفحه اطلاعات عمومی برای دانلود در دسترس است، Fantôme.sb3 نام دارد.

 

1. اسپرایت و حجم صدا

در این پروژه خواهیم دید که چگونه می توان لباس را بسته به حجم صدا تغییر داد. این برنامه از بلوک حجم صدا واقع در دسته سنسورها استفاده خواهد کرد.

 

با Scratch توانایی اندازه گیری صدای ورودی میکروفون چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  را دارید. مقادیر صدای اندازه گیری شده توسط این بلوک بین 0 تا 100 است.

 

شخصیت

 

ما قصد داریم از یک روح موجود در کتابخان چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ه جن استفاده کنیم. این مزیت داشتن لباس های بسیار رسا است.

 

  در کتابخانه Sprite، Ghost را انتخاب کنید.

 

این شخصیت چهار لباس دارد:

 

  در تب Costumes، روی تصویر کوچک لباس ghost-b کلیک راست کنید.

 

  حذف را انتخاب کنید.

 

images/05FI36.PNG

  همین کار را برای لباس ghost-d انجام دهید.

 

تنها دو لباس باقی مانده است که نام آنها تغییر  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم خواهد کرد: ghost-a تبدیل به ghost-3 و ghost-c به ghost-6 می شود.

 

images/R05LF04.png

images/R05LF05.png

  از لباس ghost-3 چهار لباس دیگر می سازید که اندازه چشم ها و اندازه دهان بر روی آن ها اصلاح می شود. برای آن: ...

 

با Scratch می توانید به راحتی انیمیشن های ساده چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  بسازید. و با کمی دقت، پروژه های پیچیده تر. در فصل آموزش برنامه نویسی با ماز از انیمیشن به عنوان مقدمه ای برای بازی استفاده شده است، در واقع امروزه بازی های ویدیویی به صورت فیلم های متحرک ارائه می شوند و بینابینی ها در خود بازی وجود دارند.

 

با دانش آموزان دبستانی (CE2-CM2) و راهنمایی (کلاس ششم)،   How to make animation with scratch  فیلم های کوتاهی با موضوع باستان شناسی ساختیم. بلکه قطعاتی را که مولیر بازتفسیر کرده است. پروژه ها فراوان است!

 

 


[ بازدید : 1 ]

نحوه استفاده از اسکرچ برای ساخت انیمیشن های حرفه ای

يکشنبه 22 بهمن 1402
16:54
مینا اکبری

دانش آموزان ممکن است متوجه شوند که در دسته "حرکت چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم " پالت دستورالعمل، دستورالعمل های زیادی وجود دارد

متغیرهای X و Y را در بر می گیرد. در اینجا، دیگر در مورد موقعیت ماوس نیست، بلکه در مورد Sprite انتخاب شده است. مریخ نورد

مجموعه ای از متغیرهای X و Y خود را دارد.

کامپیوتر (1 در هر جفت)

با نرم افزار اسکرچ

معلم کامپیوتر با

نرم افزار اسکرچ

ویدئو پروژکتور /

IPV / TNI

برگه دانشجویی

معلم می تواند برگه پیوست دانش آموز را توزیع کند و تمری چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ن های کوچکی را به آنها ارائه دهد:

اسپرایت را روی صحنه، در مختصات X = -100، Y = 100 قرار دهید.

اگر 50 را به X اضافه کنیم چه اتفاقی می افتد؟ جن الان کجاست؟

اگر Y را روی 0 قرار دهیم چه اتفاقی How to make animation with scratch  می افتد؟ جن کجاست؟

6 10'

 و


[ بازدید : 2 ]

اسکرچ جونیور چیست؟

يکشنبه 15 بهمن 1402
8:57
مینا اکبری



با PBS KIDS ScratchJr، بچه ها می توانند داستان ها  اسکرچ جونیور چیست و بازی های تعاملی خود را با شخصیت های مورد علاقه خود از Wild Kratts، Nature Cat، WordGirl و Peg + Cat بسازند! امکانات داستان گویی با این برنامه کدنویسی خلاقانه برای کودکان 5 تا 8 ساله بی پایان است.

 

 

با چیدن بلوک های برنامه نویسی رنگارنگ، کودکان می تواننداسکرچ جونیور چیست  شخصیت ها را وادار به حرکت، پریدن، رقصیدن و آواز خواندن کنند. در این فرآیند، بچه‌ها یاد می‌گیرند که مشکلات را حل کنند، پروژه‌هایی طراحی کنند و خود را خلاقانه در تبلت بیان کنند. با PBS KIDS ScratchJr، کودکان نه تنها کدنویسی را یاد می گیرند، بلکه برای یادگیری کدنویسی می کنند.

 

امکانات:

بلوک های برنامه نویسی رنگارنگ - بلوک های حرکتاسکرچ جونیور چیست ، صدا، نگاه، اسکرچ جونیور چیست ماشه و کنترل رنگارنگ را با هم بچسبانید تا دنباله ای از اقدامات ایجاد کنید که باعث می شود شخصیت ها به شیوه های سرگرم کننده و هیجان انگیز متحرک شوند و با یکدیگر تعامل کنند.

 

شخصیت‌ها و پس‌زمینه‌های PBS KIDS - با بیش از 150 کاراکتر PBS KIDS، کودکان می‌توانند پروژه‌هایی را بر اساس نمایش‌های مورد علاقه‌شان ایجاد کنند و می‌توانند هر چقدر که  برنامه نویسی کودکان می‌خواهند ترکیب و تطبیق دهند!

 

ویرایش رنگ - شخصیت ها و پس زمینه های  اسکرچ جونیور چیست خود را ایجاد کنید.

ضبط صدا - از ابزار ضبط برای اضافه کردن صداها و صدای خود به پروژه ها استفاده کنید.

شروع داستان - به دنبال الهام هستید؟ اسکرچ جونیور چیست  هشت شروع داستان در برنامه یک مکان عالی برای شروع است. هر داستان شروع کننده دارای مجموعه ای متفاوت از شخصیت ها است و برای What is Scratch Junior?  تشویق کودکان به ویرایش و تکمیل داستان هر طور که می خواهند طراحی شده است.

 

 


[ بازدید : 5 ]

روش سریع آموزش اسکرچ برای کودکان

شنبه 14 بهمن 1402
11:56
مینا اکبری


با استفاده از دستور "When" آموزش اسکرچ  در پوشه Control.

مثلاً کلید Space یا کلیدهای جهت دار.

هفته کد آفریقا یک طرح SAP است. همه این محتوا توسط برندان اسمیت توسعه یافته است

برای Camden Education Trust، آموزش اسکرچ  مالکیت معنوی هفته کد آفریقا است.

15

پس جایگزین کنید

توسط

(از دسته رویدادها)  آموزش اسکرچ در پالت.

حالا کلید را بزنید

فضای روی صفحه کلید

کامپیوتر برای راه اندازی

برنامه

جایگزین کردن

توسط

سپس با کلیک بر روی آموزش اسکرچ  Chat برنامه را اجرا کنید

به بلوک پرچم سبز بازگردید.

 

 

 

پروژه را ذخیره کنید

به پوشه File بروید

«ذخیره در خود را انتخاب کنید

کامپیوتر "

هفته کد آفریقا یک طرح SAP است. همه این محتوا توسط برندان اسمیت توسعه یافته است

برای Camden Education Trust،  برنامه نویسی کودکان مالکیت معنوی هفته کد آفریقا است.

16

Fionn یا نام خود را برای گربه خود در بخش Save As... تایپ کنید.

سپس جایی را که می‌خواهید آن را ذخیره کنید، مانند روی دسک‌تاپ یا My را انتخاب کنید

پروژه ها.

هفته کد آفریقا یک طرح SAP است. همه این محتوا توسط  آموزش اسکرچ برندان اسمیت توسعه یافته است

برای Camden Education Trust، مالکیت معنوی هفته کد آفریقا است.

17

درس 3 - درج صداها در یک اسکریپت

گربه را خرخر کن!

به دسته صدا بروید.

بلوک زیر را انتخاب کنید:

آن را در مجموعه دستورالعمل در کادر Script قرار دهید

هفته کد آفریقا یک طرح SAP است. همه این  آموزش اسکرچ محتوا توسط برندان اسمیت توسعه یافته است

برای Camden Education Trust، مالکیت معنوی هفته کد آفریقا است.

18

برنامه را شروع کنید.

حالا صدای میو گربه را با صدای آموزش اسکرچ  حیوان دیگری در فیلمنامه جایگزین کنید.

این کار را می توان با مراجعه به Scratch training  کتابفروشی انجام داد

 


[ بازدید : 5 ]

دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3

پنجشنبه 12 بهمن 1402
11:02
مینا اکبری

امسال دانش آموزان کلاس ششم من توانستند با دانش آموزانی دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 از ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، کنیا، هند و ساحل عاج کار کنند.

گروه کوچکتر (تا کلاس چهارم) دانش آموزانی از ایالات متحده، اسپانیا، مکزیک و ژاپن بودند.

او از خوانندگان دعوت می کند تا این تجربه را امتحان کنند. MathémaTICE به دعوت نامه می پیوندد.

 

الف) مقدمه

 

برنامه ScratchPals توسط Kathleen Fugle از تیم ScratchEducation در MIT برای شما آورده شده است.

در فرانسه کمتر شناخته شده است، اگرچه بسیار جالب است، اما شامل 2 جلسه 6 هفته ای در سال است: یکی در اکتبر / نوامبر، و دیگری در ماه مارس / آوریل، که برای دانش آموزان دبستانی و دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 راهنمایی (تا کلاس چهارم) در نظر گرفته شده است.

 

هدف این است که دانش‌آموزان را به برنامه‌ریزی سرگرم‌کننده د دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3ر اسکرچ تشویق کنیم، همزمان با دانش‌آموزان از سراسر جهان و فرهنگ آنها آشنا شوند و با آنها در مورد برنامه‌های اسکرچ که در طول 6 هفته ساخته می‌شود، بحث کنیم. این پروژه شرط می‌بندد که اگر دانش‌آموزان (و معلمانشان) راحت و خوشحال باشند، کارشان لذت‌بخش‌تر و سازنده‌تر خواهد بود.

 

نرم افزار در این شرایط ارائه شده است:

 

 

 

تصویر زیر خط را روشن می کند و ویژگی های کلاس درس جهانی را توضیح می دهد، پلی بین دانش آموزان و معلمان که در سراسر جهان پخش شده است، که ScratchPals پیشنهاد ایجاد آن را دارد (اتصال، همکاری، چالش، ارائه کمک، گزارش، نقاط قوت سیستم هستند. ).

 

 

 

ب) قبل از جلسه

 

معلمان هنگام ثبت نام برای جلسه موضوعی را انتخاب می کنند (هنر، اهداف توسعه پایدار، و غیره) که دانش آموزان آنها یک پروژه Scratch را بر اساس آن برنامه ریزی می کنند. در دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 مدرسه ابتدایی و راهنمایی، ScratchPals بین رشته‌ای بودن را ترویج می‌کند.

قبل از شروع جلسه، آنها می توانند خود را معرفی کنند، تماس برقرار کنند، در مورد آنچه که می خواهند با دانش آموزان انجام دهند صحبت کنند، تصمیم بگیرند که با یک کلاس خاص همکاری بیشتری داشته باشند...

 

 

امسال، قبل از شروع جلسه، از طریق ویدئو ملاقات کردیم: توانستیم خودمان ر دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 ا معرفی کنیم، در مورد برنامه های مدرسه خود صحبت کنیم، و غیره. همچنین ایده هایی برای موضوعات کاری پیشنهاد کردیم. در نهایت تصمیم گرفتیم برنامه نویسی را با استفاده از دفترچه یادداشت دانش آموزی “Getting Unstuck” معرفی کنیم. آنها دانش آموزان را تشویق می کنند تا در مورد پروژه های خود بحث کنند و با هم به دنبال ایده ها و راه حل ها باشند.

 

ج) خود جلسه

 

ج1) در هفته اول، دانش‌آموزان خود را معرفی می‌کنند: از طریق  دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3ویدئو یا ویدئو (در صورت اجازه والدین)، از طریق پیام‌های پادلت، یا یادداشت‌های کاغذی کوچکی که معلم از آنها عکس می‌گیرد...

 

 

روی تصویر کوچک کلیک کنید

شاگردان من از شنیدن اینکه دانش آموزی از کنتاکی خود را به زبان فرانسوی معرفی می کند شگفت زده شدند!

آنها ریتم های مختلف مدرسه را کشف کردند، به ویژه در استرالیا، سازماندهی متفاوتی از روز مدرسه با زمان های خاص بسته به کشور. آنها با فرهنگ های مختلف آشنا شدند و بسیار خوشحال بودند که برای همکلاسی های کانادایی خود روز شکرگزاری را شاد کنند: این فرصتی بود که معلم انگلیسی آنها در مورد روز شکرگزاری با آنها صحبت کند. در نهایت سعی کردیم یک جلسه ویدیویی ترتیب دهیم اما علیرغم محاسباتمان نتوانستیم بر اختلاف زمانی غلبه کنیم!

 

در همان زمان، دانش آموزان شروع به فکر کردن در مورد دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 پروژه خود می کنند (نقاشی، توضیح نوشتاری، استوری برد و غیره).

 

C2) از هفته 2، دانش آموزان پروژه های خود را در یک استودیوی مشترک برنامه ریزی می کنند و پروژه های خود را به اشتراک می گذارند (یک استودیو برای همه، از مهدکودک تا CM1، و یک استودیو برای همه از CM2 تا کلاس چهارم). سپس هر دانش آموز به پروژه های سایر دانش آموزانی که شرکت می کنند دسترسی دارد Download Scratch for Android, computer and phone and install Scratch 3: آنها می توانند به کد نگاه کنند، از آن الهام بگیرند و بنابراین از دیگران بیاموزند، اما همچنین ایده ها یا راه حل هایی را پیشنهاد کنند.

 

 

 


[ بازدید : 2 ]

بهترین روش دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3

پنجشنبه 12 بهمن 1402
10:38
مینا اکبری

 

این آموزش به شما نشان می دهد که چگونه  دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 یک سایت Pages را از ابتدا با استفاده از Jekyll Static Site Generator (SSG) ایجاد کنید. شما با یک پروژه خالی شروع می‌کنید و فایل پیکربندی CI/CD خود را ایجاد می‌کنید، که دستورالعمل‌هایی را به یک دونده می‌دهد. هنگامی که خط لوله CI/CD شما اجرا می شود، سایت Pages ایجاد می شود.

 

این مثال از Jekyll استفاده می کند، اما سایر SSG ها مراحل مشابهی  دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3را دنبال می کنند. برای تکمیل این آموزش نیازی به آشنایی با Jekyll یا SSG نیست.

 

برای ایجاد یک وب سایت GitLab Pages:

 

مرحله 1: فایل های پروژه را ایجاد کنید

مرحله 2: یک تصویر Docker را انتخاب کنید

مرحله 3: نصب Jekyll

مرحله 4: دایرکتوری عمومی را برای خروجی مشخص کنید

مرحله 5: فهرست عمومی برای مصنوعات را مشخص کنید

مرحله 6: وب سایت خود را مستقر دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 کرده و مشاهده کنید

پیش نیازها

شما باید یک پروژه خالی در GitLab داشته باشید.

 

فایل های پروژه را ایجاد کنید

سه فایل را در فهرست اصلی (سطح بالا) ایجاد کنید:

 

.gitlab-ci.yml: یک فایل YAML که حاوی دستوراتی است که  دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3می خواهید اجرا کنید. در حال حاضر، محتوای فایل را خالی بگذارید.

 

index.html: یک فایل HTML که می توانید با هر محتوای HTML که می خواهید پر کنید، به عنوان مثال:

 

 

  <سر>

    </span><span lang="AR-SA" style="font-size: 14pt; line-height: 250%; font-family: Arial, sans-serif;">صفحه اصلی</span><span dir="ltr" style="font-size: 14pt; line-height: 250%;">

 

  <بدن>

   

سلام جهان!

 

 

 

Gemfile: فایلی که وابستگی های برنامه های Ruby را توصیف می کند.

 

با این محتوا آن را محبوب کنید:

 

گوهر "جکیل"

 

یک تصویر Docker را انتخاب کنید

در این مثال، رانر از یک تصویر Docker برای اجرای  دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3اسکریپت ها و استقرار سایت استفاده می کند.

 

این تصویر روبی خاص در DockerHub نگهداری می شود.

 

فایل gitlab-ci.yml خود را ویرایش کنید و این متن دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  را به عنوان خط اول اضافه کنید:

 

تصویر: یاقوت: 3.2

 

اگر SSG شما برای ساخت نیاز به NodeJS دارد، باید تصویری را مشخص کنید که شامل NodeJS به عنوان بخشی از سیستم فایل آن باشد. به عنوان مثال، برای یک سایت Hexo، می توانید از image: node:12.17.0 استفاده کنید.

 

Jekyll را نصب کنید

برای اجرای Jekyll به صورت محلی، باید آن را نصب کنید:

 

ترمینال خود را باز کنید

با اجرای Gem install bundler، باندلر را نصب کنید.

با اجرای نصب بسته نرم افزاری Gemfile.lock را ایجاد کنید.

با اجرای bundle exec jekyll build، Jekyll را نصب کنید.

برای اجرای Jekyll در پروژه خود، فایل .gitlab-ci.yml را ویرایش کنید  دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3و دستورات نصب را اضافه کنید:

 

اسکریپت:

   - باندلر نصب جم

   - نصب بسته نرم افزاری

   - بسته نرم افزاری exec jekyll build

 

علاوه بر این، در فایل gitlab-ci.yml، هر اسکریپت بر اساس یک کار سازماندهی شده است. یک کار شامل اسکریپت ها و تنظیماتی است که می خواهید برای آن کار خاص اعمال کنید.

 

کار:

   اسکریپت:

   - باندلر نصب جم

   - نصب بسته نرم افزاری

   - بسته نرم افزاری exec jekyll build

 

برای صفحات GitLab، این کار یک نام خاص دارد که به آن صفحات می گویند. دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 این تنظیم به رانر می‌گوید که می‌خواهید این کار وب‌سایت شما را با صفحات GitLab گسترش دهد:

 

صفحات:

   اسکریپت:

     - باندلر نصب جم

     - نصب بسته نرم افزاری

     - بسته نرم افزاری exec jekyll build

 

دایرکتوری عمومی را برای خروجی مشخص کنید

جکیل باید بداند خروجی خود را کجا تولید کند. صفحات GitLab فقط فایل ها را در دایرکتوری به نام عمومی در نظر می گیرد.

 

جکیل از یک پرچم مقصد (-d) برای تعیین دایرکتوری خروجی برای وب سایت ساخته شده استفاده می کند. مقصد را به فایل gitlab-ci.yml خود اضافه کنید:

 

صفحات:

   اسکریپت:

     - باندلر نصب جم

     - نصب بسته نرم افزاری

     - بسته نرم افزاری exec jekyll build -d public

 

فهرست عمومی برای مصنوعات را مشخص کنید

اکنون که جکیل فایل‌ها را به فهرست عمومی خروجی داده است،  دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3رانر باید بداند آنها را از کجا دریافت کند. مصنوعات در فهرست عمومی ذخیره می شوند:

 

صفحات:

   اسکریپت:

     - باندلر نصب جم

     - نصب بسته نرم افزاری

     - بسته نرم افزاری exec jekyll build -d public

   مصنوعات:

     راه ها:

       - حضار

 

فایل gitlab-ci.yml شما اکنون باید به شکل زیر باشد:

 

تصویر: یاقوت: 3.2

 

صفحات:

   اسکریپت:

     - باندلر نصب جم

     - نصب بسته نرم افزاری

     - بسته نرم افزاری exec jekyll build -d public

   مصنوعات:

     راه ها:

       - حضار

 

وب سایت خود را مستقر کرده و مشاهده کنید

پس از انجام مراحل قبل، وب سایت خود را مستقر کنید:

 

فایل gitlab-ci.yml. را ذخیره و commit کنید.

برای تماشای خط لوله به Build > Pipelines بروید.

وقتی خط لوله به پایان رسید، به Deploy > Pages بروید تا پیوند وب سایت Pages خود را پیدا کنید

آموزش سریع اسکرچ جونیور

سه شنبه 10 بهمن 1402
6:38
مینا اکبری

نوار ناوبری 1 را رام کنید تا در صورت خ اسکرچ جونیور راب شدن مرورگر، کار خود را از دست ندهید.

 

شما به بلوک های کد از بلوک پالت 7 در مرکز دسترسی دارید. اسکرچ جونیور  در بالای پالت بلوک نه دسته از بلوک‌های کد قرار دارند: حرکت، ظاهر، صدا، رویدادها، کنترل، سنجش، اپراتورها، متغیرها و بلوک‌های من. هر بلوک کد متعلق به یک دسته است و رنگ آن دسته است. به عنوان مثال، بلوک say از رده بنفش Looks می آید. عرضه بی نهایت از بلوک های کد موجود است. فقط آنها را از بلوک پالت به ناحیه کد بکشید.

 

هر جن اسکریپت های خاص خود را دارد. وقتی روی Sprite در لیست Sprite 8 کلیک می‌کنید، اسکریپت‌های آن sprite در قسمت Code نمایش داده می‌شوند و ویژگی‌های آن  اسکرچ جونیور در Sprite Pane 9 نمایش داده می‌شوند. برگه Scripts 3 را برای نمایش ناحیه کد انتخاب کنید. وقتی زبانه‌های Costumes و Sounds انتخاب می‌شوند، قسمت Code با ویرایشگر رنگ و ویرایشگر صدا جایگزین می‌شود.

 

با کلیک بر روی پرچم سبز برنامه شما شروع می شود و با کلیک بر روی علامت توقف قرمز آن را متوقف می کنید.

 

ویرایشگر رنگ

g01002

چند راه برای وارد کردن اسپرایت به برنامه‌هایتان وجود دارد.  اسکرچ جونیور می‌توانید از اسپرایت‌هایی که با Scratch ارائه می‌شوند، استفاده کنید، اسپرایت‌ها را از رایانه‌تان آپلود کنید یا خودتان را بکشید. اگر می‌خواهید خودتان نقاشی کنید، می‌توانید از ویرایشگر رنگ Scratch استفاده کنید.

 

ویرایشگر Paint شبیه به سایر برنامه های نقاشی مانند Microsoft Paint یا Paintbrush است. برای ترسیم یک sprite جدید، روی دکمه Paintbrush در کنار New sprite کلیک کنید. می‌توانید با جابجایی به یکی از بسیاری از لباس‌ها، ظاهر جن را تغییر دهید. برای ایجاد یک لباس جدید برای یک جن، رو اسکرچ جونیور ی تب Costumes کلیک کنید و سپس روی دکمه Paintbrush در کنار New costume کلیک کنید.

 

بخش های اصلی ویرایشگر رنگ عبارتند از

 

ابزارهای طراحی که می توانید با استفاده از  اسکرچ جونیور دکمه های سمت چپ آن ها را انتخاب کنید

بوم، جایی که شما نقاشی می کشید

مرکز Costume که مرکز لباس را با علامت crosshair نشان می دهد

انتخابگر پهنای خط، که عرض ابزارهای ترسیم را تعیین می کند

انتخابگرهای رنگ، که رنگ ابزارهای طراحی را تغییر می دهند

دکمه‌های زوم برای بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی بوم

دکمه های Undo و Redo که می توانند به شما در تصحیح اشتباهات کمک کنند

ویرایشگر Paint به شکل زیر است:

 

f01004-2

با کلیک کردن روی دکمه‌های ابزار طراحی و کشیدن ماوس اسکرچ جونیور  بر روی Canvas، با ویرایشگر رنگ آزمایش کنید تا ببینید ابزارها چگونه کار می‌کنند. رنگ و عرض ابزارهای طراحی را با انتخابگرهای رنگ و انتخابگر عرض خط تغییر دهید. سپس از ابزار Brush برای کشیدن خطوط روی لباس استفاده کنید. اگر اشتباه کردید، روی دکمه Undo در بالا کلیک کنید.

 

لیست لباس‌های جن در ستون سمت چپ ابزار طراحی قرار دارد. اسکرچ جونیور  اگر می خواهید یک لباس را به عنوان یک فایل تصویری ذخیره کنید، روی لباس کلیک راست کرده و Export را انتخاب کنید.

 

کار با بلوک های کد

قبل از شروع برنامه نویسی، خوب است که ایده ای از نحوه اتصال بلوک های کد به هم در ویرایشگر داشته باشید. در طول این کتاب، یاد خواهید گرفت که هر بلوک کد چه کاری انجام می دهد.

 

اضافه کردن بلوک ها

برای ایجاد یک بلوک کد جدید، آن را از پالت بلوک مرکزی به اسکرچ جونیور  ناحیه کد بکشید. بلوک های کدی که دارای یک بریدگی در بالا و برآمدگی در پایین هستند، بلوک های پشته نامیده می شوند. برای چسباندن یک بلوک پشته با یک بلوک پشته دیگر، بلوک را به انتهای بلوک دیگر نزدیک کنید. وقتی پس زمینه خاکستری ظاهر شد، بلوک را رها کنید تا به پشته متصل شود.

 

f01005

بلوک های پشته نیز می توانند در بین بلوک ها قرار بگیرند. برنامه نویسی کودکان  با دقت به جایی که پس‌زمینه خاکستری در اسکریپت ظاهر می‌شود نگاه کنید: اینجاست که بلوک در جای خود قرار می‌گیرد. این شکل یک بلوک انتظار ۱ ثانیه ای را نشان می دهد که به وسط یک اسکریپت منتقل می شود:

 

f01006

f01007

می‌توانید با کلیک کردن روی ناحیه سفید و وارد کردن ورودی  اسکرچ جونیور جدید، یک فیلد سفید داخل یک بلوک را تغییر دهید.

 

بلوک های گرد شده بلوک های گزارشگر نامیده می شوند. آنها در داخل زمین های سفید قرار می گیرند. به عنوان مثال، در شکل زیر، بلوک انتخابی تصادفی 1 تا 10 سبز در داخل فیلد سفید قرار می گیرد. هنگامی که لبه سمت چپ بلوک گزارشگر روی میدان سفید قرار دارد، یک طرح کلی سفید در اطراف میدان سفید ظاهر می شود. اگر لبه سمت چپ بالای فیلد سفید نباشد، طرح کلی سفید ظاهر نمی‌شود و بلوک گزارشگر را نمی‌توان داخل آن قرار داد.

 

برای حذف بلوک ها، آنها را از اسکریپت خارج کنید. اگر بلوک  اسکرچ جونیور پشته ای را حذف کنید، بلوک های پشته متصل شده در زیر آن را نیز مانند شکل بعدی حذف خواهید کرد. اگر می خواهید برخی از آنها را دوباره به اسکریپت متصل کنید، ممکن است لازم باشد این بلوک ها را کنار بگذارید. بلوک هایی را که می خواهید حذف کنید روی پالت بلوک بکشید تا از مرحله حذف شوند. همیشه می توانید در صورت نیاز بلوک های بیشتری را از پالت بلوک اضافه کنید.

همچنین می توانید روی یک بلوک راست کلیک کرده و از منوی ظاهر شده گزینه Delete Block را انتخاب کنید. اگر به طور تصادفی برخی از بلوک ها را حذف کردید، ممکن است بتوانید با انتخاب Edit Restore از نوار پیمایش، آنها را بازیابی کنید.

 

برنامه های در حال اجرا

برنامه زیر را با کشیدن بلوک ها از پالت بلوک به ناحیه کد ایجاد کنید:

وقتی روی پرچم سبز بالای Stage کلیک کنید، این برنامه شروع می شود. برنامه ها از بلوک بالایی شروع می شوند (زمانی که روی پرچم سبز کلیک می شود) و سپس بلوک کد بعدی

Scratch Junior  را در اسکریپت اجرا می کنند. در این سابق


[ بازدید : 3 ]

انتخاب درست اسکرچ جونیور

دوشنبه 9 بهمن 1402
22:16
مینا اکبری

 Scratch به شما امکان می دهد بدون یادگیری زبان اسکرچ جونیور   برنامه نویسی برنامه ها را توسعه دهید.

 

ارائه کلی

Scratch یک زبان برنامه نویسی جدید است که ساخت داستان ها و دستگاه های تعاملی، کارتون، بازی، موسیقی، شبیه سازی دیجیتال و غیره را تسهیل می کند.

 

این برنامه برای آشنا کردن کودکان 8 ساله و بالاتر با مفاهیم اسکرچ جونیور مهم در ریاضیات و علوم کامپیوتر و کمک به ایجاد، استدلال و همکاری آنها طراحی شده است.

 

شعار اسکرچ «تصور-برنامه-به اشتراک بگذارید!» است. ". اشتراک گذاری در واقع برای آموزش اسکرچ اساسی است.

 

Scratch پویا است، به شما امکان می دهد کد برنامه در حال اجرا  اسکرچ جونیور را تغییر دهید. این برنامه چند رسانه ای برای آموزش دنیای کامپیوتر کودکان است و با مفاهیم اولیه برنامه نویسی مانند حلقه ها، تست ها، تکالیف متغیر و به ویژه دستکاری اشیاء مانند صداها و فیلم ها به راحتی سروکار دارد.

 

خراش بصری است، تمام کدها مستقیماً به زبان مادری کودک نوشته می شود (حدود بیست زبان اروپایی موجود است) به شکل آجرهای رنگی (به عنوان مثال کنترل ها به رنگ زرد، متغیرها به رنگ نارنجی، حرکات به رنگ آبی).

 

Scratch رایگان است و بنابراین به معلم اجازه می دهد تا تدریس  اسکرچ جونیور  خود را از طریق تعامل تقریباً بازیگوشانه اشیاء دستکاری شده توسط این آجرهای نرم افزاری منتشر کند.

 

نام Scratch به هنر اختلاط صداها با استفاده از جداول میکس، مانند امکان استفاده مجدد از اشیا اشاره دارد. به لطف Scratchboard که شامل نور، صدا، سنسورهای تماسی و غیره است، امکانات تعامل چند برابر می شود.

 

عناصر اساسی یک پروژه اسکرچ

پروژه های اسکرچ از اشیایی تشکیل شده اند که گاهی اوقات الف اسکرچ جونیور ها نیز نامیده می شوند که در یک صحنه حرکت می کنند. شما می توانید با دادن یک لباس دیگر ظاهر یک جن را تغییر دهید و با دادن پس زمینه ای دیگر می توانید ظاهر صحنه را تغییر دهید. می‌توانید از هر تصویری به‌عنوان لباس یا پس‌زمینه استفاده کنید، می‌توانید تصویری را در ویرایشگر طراحی بکشید، تصویری را از دیسک سخت خود وارد کنید یا تصویری  اینجا را از یک وب‌سایت بکشید.

 

می توانید دستورالعمل هایی را به یک اسپرایت بدهید و به آن بگویید  اسکرچ جونیور که حرکت کند یا موسیقی پخش کند یا با اسپرایت های دیگر واکنش نشان دهد. برای اینکه به یک sprite بگویید چه کاری انجام دهد، بلوک‌های برنامه‌نویسی را برای تشکیل پشته‌ها جمع‌آوری می‌کنید، که وقتی پشته با یک بلوک کنترل کلاهی در بالای پشته قرار می‌گیرد، آن‌ها را اسکریپت می‌نامیم. وقتی روی یک اسکریپت کلیک می کنید، Scratch بلوک های برنامه نویسی را از بالا به پایین اجرا می کند.

 

خبر مهم این است که این نسخه در HTML5 توسعه یافته است که  اسکرچ جونیور به آن اجازه می دهد در اکثر مرورگرها (Chrome، Firefox، Edge، Safari در آخرین نسخه های آنها) بدون نیاز به نصب افزونه اضافی استفاده شود.

 

این بدان معناست که شما قادر خواهید بود از نسخه آنلاین آن بر روی رایانه، تبلت، تلفن و غیره استفاده کنید (در گوشی فقط اسکریپت های ایجاد شده را اجرا کنید).

 

این همچنین تأثیر افزودن پسوندهای خاصی مانند Speech Synthesis یا Google Translate را دارد که به الف‌های شما اجازه می‌دهد به بسیاری از زبان‌ها صحبت کنند.

 

اما Scratch اساساً تغییر نکرده است، لازم به ذکر است که سازگاری ب اسکرچ جونیور ا نسخه 2 تضمین شده است (که در هنگام انتقال از نسخه 1.4 به نسخه 2 چنین نبود) زیرا هیچ بلوکی ناپدید نشده است، بنابراین می توانید پروژه های خود را باز کنید (*.sb2) در این نسخه جدید و ذخیره آنها (*.sb3)

 

برای موسسات، یک ویرایشگر آفلاین وجود دارد، اما حداقل به ویندوز 10 یا macOS 10.13 نیاز دارد.

 

بنابراین باید از Scratch 3 به صورت آنلاین برای کسانی که سرعت اینترنت خوبی دارند استفاده کنید یا از ویرایشگر آفلاین در نسخه 2 استفاده کنید، همانطور که در حال حاضر برای کسانی که تجهیزات آنها هنوز تحت ویندوز 7 است استفاده کنید.

 

اگر می خواهید در مورد چیزهای جدید بیشتر Scratch Junior   بدانید، این صفحه را بررسی کنید.

 


[ بازدید : 3 ]

برنامه اسکرچ از مبتدی تا حرفه ای

چهارشنبه 4 بهمن 1402
5:58
مینا اکبری

     • نام پوشه ای که باید دانلود  برنامه اسکرچ کنید: blocks1.4png180909.zip (6.2 مگابایت) از دو پوشه تشکیل شده است. هر پوشه حاوی فایل های تصویری بلوک با فرمت .png یا .jpg است

 

در پوشه «blocs_officiel»، دستورالعمل‌های نوشته شده برنامه اسکرچ  روی بلوک‌ها با نسخه‌ای که ما آن را «official» فایل fr.po یا fr_CA.po می‌نامیم، مطابقت دارد.

در پوشه “blocs_v_mathLeMuy”، دستورالعمل های نوشته شد برنامه اسکرچ ه بر روی بلوک ها با نسخه ای مطابقت دارد که ما آن را “mathLeMuy” می نامیم. از آنجایی که نسخه "رسمی" حاوی خطاهایی است، mathLeMuy، در انجمن، نسخه اصلاح شده منسجم تری را به ما ارائه کرد. بلوک برنامه نویسی

 

 

    دانلود نرم افزار اسکرچ – ویژه زبان فرانسه

 

فایل های fr.po

     • فایل هایی برای کپی کردن در پوشه محلی

 

از آنجایی که نسخه " برنامه اسکرچ رسمی" حاوی خطاهایی است (گاهی اوقات چشمگیر)، mathLeMuy در انجمن، نسخه اصلاح شده منسجم تری را به ما ارائه کرد. نسخه mathLeMuy از فایل fr.po

 

برای دانلود در هارد دیسک: نسخه اصلاح شده فایل fr.po

 

پوشه Help

     • پوشه ای که باید در پوشه Scratch کپی کنید

برای دانلود نسخه فرانسوی در هارد دیسک: پوشه زیپ شده Help

پوشه Media

     • پوشه ای برای کپی کردن در پوشه Scratch (13.9 مگابایت)

پوشه Media شامل سه پوشه است: Backgrounds، Costumes، Sounds. ما فایل های ضروری را  برنامه اسکرچ برای ارائه و نمایش آموزش اضافه کرده ایم.

هشدار به مربیان: اگر به دلایل عملی مایل به اضافه کردن فایل ها نیز هستید، به scratchfr@free.fr ایمیلی برای من ارسال کنید.

برای دانلود در هارد دیسک: پوشه زیپ شده Media

 

پوشه Projects

     • پوشه ای برای کپی کردن در پوشه Scratch (24.42 مگابایت)

پوشه Projects شامل ده پوشه است. ما فایل های زیادی را برای ارائه و  برنامه اسکرچ نشان دادن آموزش در پوشه Projects اضافه کرده ایم.

هشدار به مربیان: اگر به دلایل عملی مایل به اضافه کردن فایل ها نیز هستید، به scratchfr@free.fr ایمیلی برای من ارسال کنید.

برای دانلود در هارد دیسک: پوشه زیپ شده Projects

 

Scratch را روی هارد دیسک خود، نسخه بهبودیافته نصب کنید

هشدار به کاربران: دانش برخی از ما اجازه ایجاد نرم اینجا  افزار نصب  برنامه اسکرچ را نمی دهد. اگر می توانید این نرم افزار را بسازید، برای من یک ایمیل به آدرس scratchfr@free.fr ارسال کنید.

 

     • فایل‌هایی که باید دانلود شوند باید در هارد دیسک شما کپی شوند:

     • برای ویندوز

در پوشه Program Files: Scratchfr_Windows.zip (55.5 مگابایت)

در پوشه Program Files (دانلود سریعتر): Scratchfr_Windows.zip (55.5 مگابایت)

     • برای سیستم عامل مک

در پوشه Applications: Scratchfr_MacOs_X.zip (55.5 مگابایت)

در پوشه Applications (دانلود سریعتر): Package_SnowLeopard.zip (52.9 مگابایت)

 

 

 

اسناد کاری برای روز اسکرچ

اسناد زیر مخصوصاً برای روز خراش که توسط Espace Mendès France با همکاری انجمن Enseignement Public et Informatique در پواتیه برگزار شد، تهیه شده است.

بنابراین من آرم این انجمن ها را به این اسناد اضافه کردم.

اکثر اسناد کمکی که می توانید در بالا دانلود کنید ا برنامه اسکرچ غلب در قالب US Letter - ایالات متحده و کانادا از جمله کبک ارائه می شوند. من از این فرصت استفاده می کنم و اسناد را با فرمت A4 ارائه می کنم.

علاوه بر این، اندازه صفحات برای سهولت استفاده و کاهش تعداد صفحات برای چاپ کاهش یافته است.

این اسناد در روز جمعه 20 مه 2011 بعد از ظهر و در روز شنبه 21 می 2011 برای مشاوره در Espace Mendès France نمایش داده می شوند.

 

     • سند شماره 1@: برای شروع و برگه ها: یک صفحه - یک موضوع

شروع به کار در قالب pdf. (کیفیت پایین 1.4 مگابایت)

شروع به کار با فرمت pdf. (کیفیت بالا 9.7 مگابایت)

     • سند n°2@: کارت های خراش

نقشه ها با فرمت pdf (کیفیت پایین 1.6 مگابایت)

نقشه ها با فرمت pdf (کیفیت بالا 3.5 مگابایت)

 

     • Document n°3@: پروژه های ارائه شده: عمدتاً پروژه های ارائه انیمیشن، کمیک های متحرک و غیره.

            پروژه ها در پوشه 3@EMFEPI_Specials_Projects (70.9 مگابایت) گروه بندی می شوند.

 

 

     • Document n°4@ & 4bis@: پروژه ها و اسناد مربوط به David J.Malan، Scratch at Havard: Computer Science 50.

فایل ها به ترتیب 99 مگابایت و 398.5 مگابایت را اشغال  Scratch program می کنند. فایل بر روی یک DVD در دسترس خواهد بود: آن را در درخواست کنید


[ بازدید : 6 ]

برنامه اسکرچ در تمام سطوح

چهارشنبه 4 بهمن 1402
0:23
مینا اکبری

بشنوید که استعدادهای برتر سینما و تلویزیون در مورد برنامه اسکرچ چگونگی ایجاد یک شخصیت جذاب در صفحه صحبت می کنند.

ما مشتاقیم که اولین دسته از جلسات برنامه Scratch Me Industry را اعلام کنیم. این جلسات برای همه آزاد است و فرصتی فوق العاده برای شنیدن در مورد توسعه شخصیت های اصلی، هیجان انگیز و غیرقابل چشم پوشی است. در این جلسات ما به روانشناسی شخصیت ها می پردازیم و در مورد توسعه شخصیت های فوق العاده  برنامه اسکرچ د رخشان بحث خواهیم کرد.

 

حضور در هر رویداد در برنامه عمومی Scratch Me رایگان است. جزئیات مربوط به هر یک از مکالمات و پیوندهای رزرو را می توانید در زیر مشاهده کنید.

 

در گفتگو با رز متافئو

 

 

ما برنامه صنعت را در سینما تاین ساید در روز سه‌شنبه 28 ژوئن با ی برنامه اسکرچ ک رویداد گفتگو با رز ماتافیو، نویسنده و بازیگر تحسین‌شده بفتا آغاز خواهیم کرد. رز از طریق استریم زنده به ما خواهد پیوست تا در مورد الهام بخش کمدی کمدی خود Starstruck و اینکه چگونه کاوش زندگی نامه می تواند به توسعه شخصیت های معتبر، اصلی - و خنده دار منجر شود، صحبت کند. پس از Q+A برای یک نوشیدنی رایگان در میکسر برنامه اسکرچ صنعت فیلم + تلویزیون ما در کاستروس به ما بپیوندید. اطلاعات بیشتر در مورد آن و نحوه ثبت نام در زیر.

 

سه شنبه 28 ژوئن. 6:30 - 7:30 بعد از ظهر

 

 

اکنون ثبت کن

میکسر صنعت فیلم و تلویزیون

 

Film Hub North، North East Screen و Fulwell 73 به نیروها پیوسته اند برنامه اسکرچ  تا جامعه فیلم و تلویزیون شمال شرق را دعوت کنند تا در کاسترو، نیوکاسل، یک پاینت بسیار سزاوار را دریافت کنند! فیلمسازان حاضر این فرصت را خواهند داشت که با تیم های مرکز فیلم شمال و شمال شرق در مورد حمایت موجود از طریق طرح های توسعه استعداد ما و تولیدات منطقه ای آتی گفتگو کنند. با یک نوشیدنی رایگان در بدو ورود، برنامه اسکرچ همچنین فرصتی عالی برای ملاقات با جامعه رو به رشد صنعت فیلم و تلویزیون محلی، اشتراک‌گذاری داستان‌ها و دیدار با همکاران آینده است.

 

 

دکتر Kira-Anne Pelican یک نویسنده، مربی و مشاور برنامه اسکرچ داستان است و متخصص در کمک به نویسندگان برای توسعه رمان‌ها، سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های جذاب‌تر از برنامه نویسی کودکان  طریق بینش‌های روان‌شناسی مبتنی بر شواهد است. او نویسنده کتاب «علم شخصیت‌های نوشتن» است. Kira-Anne چگونگی ایجاد  برنامه اسکرچ شخصیت‌های پیچیده، متقاعدکننده و به یاد ماندنی و چگونگی ساخت داستان‌های عاطفی واقعی و شخصیت محور را که مخاطبان شما را درگیر خود نگه می‌دارد را بررسی خواهد کرد.

 

پنجشنبه 30 ژوئن. 6:00 تا 19:00 (از طریق زوم)

 

اکنون ثبت کن

نوشتن شخصیت هایی که از دوست داشتن آنها متنفریم

 

از ویلانل گرفته تا شهروندان رویستون وسی جرمی دایسون برای برخی از نمادین‌ترین شخصیت‌های تلویزیونی نوشته است تا روی صفحه نمایش ما ظاهر شوند. اما چرا ما شخصیت های نفرت انگیز را دوست داریم؟ و چگونه تعادل بین دوست داشتنی و ناپسند برقرار می شود؟ ما با جرمی در مورد نحوه برخورد او با نوشتن شخصیت، نحوه ایجاد همدلی و ابعاد در شخصیت هایی که از دوست داشتن آنها متنفریم صحبت خواهیم کرد. میزبان ما برای این شب بیلی کالینز، نویسنده ای از Wirral و یکی از خالقان و مجریان

Scratch program  است.

 

 

 

 


[ بازدید : 4 ]
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]