کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ برای نوجوانان

يکشنبه 13 اسفند 1402
5:56
مینا اکبری

به پروژه های جدید.[26][27] Scratchers همچنین می‌توانند  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست استودیوهای پروژه ایجاد کنند، نظر بدهند، پروژه‌های دیگران را مورد علاقه و «دوست داشته باشند»، سایر اعضا را دنبال کنند تا پروژه‌ها و فعالیت‌هایشان را ببینند و ایده‌ها را به اشتراک بگذارند. پروژه ها از بازی ها و انیمیشن ها تا ابزارهای کاربردی را شامل می شود. علاوه بر این، برای تشویق ایجاد و به اشتراک گذاری در بین کاربران، وب سایت اغلب چالش های "استودیوی طراحی اسکرچ" را ایجاد می کند.[28]

 

تیم اسکرچ MIT تلاش می کند تا اطمینان حاصل کند ک کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست ه این جامعه یک محیط دوستانه و محترمانه برای همه مردم حفظ می کند.[29][30]

 

مربیان جامعه آنلاین خود را به نام ScratchEd دارند که توسط دانشکده تحصیلات تکمیلی هاروارد توسعه و پشتیبانی می شود. در این جامعه، مربیان Scratch داستان‌ها را به اشتراک می‌گذارند، منابع را مبادله می‌کنند و سؤال می‌پرسند.[31]

 

ویکی را خراش دهید

Scratch Wiki یک منبع پشتیبانی برای Scratch و اطلاعاتی در مورد وب سایت، تاریخچه، و پدیده های پیرامون آن است. اگرچه توسط تیم Scratch (توسعه دهندگان Scratch) پشتیبانی می شود، اما در درجه اول توسط کاربران Scratch (Scratchers) نوشته شده است و مستقل از وب سایت اصلی Scratch میزبانی می شود.[32] ویکی‌های دیگری به زبان‌های غیر از انگلیسی در دامنه پایه Scratch Wiki موجود است.

 

نقش ها

هر حساب در وب‌سایت Scratch دارای نقش/وضعیت است که بر اساس میزان فعالیت کاربر با پلتفرم یا اینکه معلمی برای محیط کلاس درس ایجاد کرده است، متفاوت است. هنگامی که شخصی یک حساب ایجاد می‌کند، وضعیت «خراشگر جدید» با محدودیت‌های تحمیلی، از جمله عدم توانایی در استفاده از داده‌های ابری و نیاز به صبر طولانی‌تر بین ارسال پست در انجمن یا نظر دادن، به آن داده می‌شود.[33] پس از مدتی که یک New Scratcher با سایت تعامل می‌کند و پروژه‌ها را به اشتراک می‌گذارد، نقش "Scratcher" به آنها اعطا می‌شود، که محدودیت‌های کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست مربوط به داده‌های ابری، فراوانی نظرات و ویرایش پست را برطرف می‌کند.[34]

 

مدیران و توسعه دهندگان رسمی Scratch به عنوان بخشی از "تیم Scratch" برچسب زده می شوند و در اغلب مواردی که نام کاربری به صورت بصری در محتوای سایت نشان داده می شود، یک ستاره در انتهای نام کاربری خود دارند.[35] این سایت دارای انواع خاصی از حساب‌های کاربری برای دانش‌آموزان و مربیان نیز است که به Scratch اجازه می‌دهد در کلاس‌های درس استفاده شود.[36]

 

سانسور

در آگوست 2020، GreatFire اعلام کرد که دولت چین دسترسی برنامه نویسی نوجوانان  به وب سایت Scratch را مسدود کرده است. در آن زمان، تخمین زده می شد که بیش از سه میلیون نفر در چین از آن استفاده می کردند. 38]

 

پایه کد

کد منبع برای ویرایشگر پروژه در هر سه نسخه کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست اصلی، و همچنین اکثر وب سایت فعلی، به صورت عمومی در GitHub در مخازن مختلف میزبانی می شود. Scratch 3.0 مبتنی بر جاوا اسکریپت است، 2.0 در ActionScript برنامه ریزی شده است، [39] و نسخه های 1.X بر اساس Squeak هستند که خود بر اساس Smalltalk-80 است.[40]

 

2.0 دارای یک مفسر آزمایشی مبتنی بر جاوا اسکریپت بود که به موازات نسخه ActionScript در حال توسعه بود.[41]

 

در نسخه 3.0، بلوک‌های Scratch با استفاده از Blockly، یک کتابخانه جاوا اسکریپت که توسط Google برای ایجاد زبان‌های برنامه‌نویسی بصری مبتنی بر بلوک توسعه یافته است، پیاده‌سازی می‌شوند.[42][43]

 

در 13 مه 2014، یک سال پس از انتشار Scratch 2.0، توسط یک توسعه دهنده در انجمن Scratch اعلام شد که 2.0 به منبع باز تبدیل می شود.[44]

 

مناسبت ها

مربیان اسکرچ می توانند شخصاً در جلسات آ کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست موزشی اسکرچ جمع شوند. در این گردهمایی‌ها، مربیان Scratch از یکدیگر یاد می‌گیرند و ایده‌ها و استراتژی‌هایی را به اشتراک می‌گذارند که از خلاقیت محاسباتی پشتیبانی می‌کند.[45]

 

یک "هفته خراش" که قبلا به عنوان "روز خراش" شناخته می شد، در ماه مه هر سال اعلام می شود. اعضای انجمن تشویق می‌شوند تا در این روز یا در حوالی این روز، رویدادی بزرگ یا کوچک را میزبانی کنند که Scratch را جشن می‌گیرد. این رویدادها در سراسر جهان برگزار می‌شوند و فهرست آن را می‌توانید در وب‌سایت Scratch Day پیدا کنید. Scratch Week مجموعه‌ای است که بر فعالیت‌های Scratch در وب‌سایت Scratch تمرکز دارد.[46]

 

هر روز اول آوریل، تیم اسکرچ با کاربران شوخی می‌کند و تخم‌مرغ‌های عید پاک را اضافه می‌کند، یک مثال تبدیل تمام بلوک‌های رویداد به نسخه‌های گربه‌ای از همان بلوک‌ها است.

 

تاریخ

در اوایل دهه 2000، گروه مادام العمر  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست مهدکودک آزمایشگاه رسانه MIT (LLK) در حال توسعه زبان های برنامه نویسی بصری برای کودکان بود.[47] در سال 2003، به میچل رسنیک، یاسمین کفایی و جان مائدا کمک مالی بنیاد ملی علوم برای توسعه یک محیط برنامه نویسی جدید برای کودکان برای بیان خود با کد اعطا شد.[8] LLK، به رهبری میچل رسنیک، با مشارکت تیم یاسمین کفایی در UCLA با باشگاه های کامپیوتری در بوستون و لس آنجلس برای توسعه Scratch همکاری نزدیک داشت و طراحی آن را در شیوه ها و پویایی های اجتماعی این مراکز جوانان بعد از مدرسه پایه گذاری کرد.[8] این زبان به عنوان یک زبان برنامه نویسی پایه،  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست بدون دسته بندی برچسب دار و بدون پرچم سبز آغاز شد.[48] مشابه AgentSheets[49] Scratch از مفاهیم برنامه نویسی لمسی استفاده کرد که بعدها به عنوان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک شناخته شد. Scratch با هدف آموزش برنامه‌نویسی به بچه‌ها ساخته شد.[48]

 

فلسفه Scratch به اشتراک گذاری، استفاده مجدد  What is the use of Scratch programming language? و ترکیب کد را تشویق می کند، همانطور که توسط چای نشان داده شده است.


[ بازدید : 3 ]

کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ برای کودکان

يکشنبه 13 اسفند 1402
0:14
مینا اکبری

چرا همه به برنامه نویسی اسکرچ وسواس دارند؟

Scratch که برای استفاده در همه جا رایگان است، از زمان  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست راه اندازی Scratch 2.0 در سال 2013 سفر جالبی را پشت سر گذاشته است. طبق گزارش وب سایت، با 124,124,373 کاربر ثبت شده، این زبان برنامه نویسی بصری مبتنی بر بلوک در حال حاضر بزرگترین پلت فرم کدنویسی برای کودکان در جهان است.

 

                                                ضربه خراش

ضربه خراش

برنامه نویسی اسکرچ توجه والدین و همچنین مربیان در سراسر جهان را  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  به خود جلب کرده است. برای درک وسواس با این پلتفرم، ابتدا باید بفهمیم که برنامه‌نویسی اسکرچ دقیقاً چیست و چرا برای بچه‌ها در دنیای پرسرعت و تکنولوژیکی کنونی بسیار مفید است.

 برنامه نویسی اسکرچ چیست؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری است که توسط گروه Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه ای موسسه فناوری ماساچوست (MIT) توسعه یافته است.

 

این زبان برنامه نویسی ساده و کاربردی با چشم اندازیک اربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  برای گسترش رویکردهای خلاقانه، مراقبتی، مشارکتی و عادلانه برای کدنویسی و یادگیری در سراسر جهان طراحی شده است. Scratch برای بچه ها، مبتدیان و هر کسی که می خواهد اصول برنامه نویسی را بیاموزد عالی است.

 

در مورد خراش

یک زمین بازی غول پیکر را تصور کنید که در آن کودکان از کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  سراسر جهان چیزهای شگفت انگیزی می سازند ... اما به جای آجر، از بلوک های رنگارنگ کد استفاده می کنند! این خراش است! این یک پلت فرم برنامه نویسی رایگان است که در آن ذهن های جوان داستان ها، بازی ها و انیمیشن های خود را ایجاد می کنند. بدون نمادهای گیج کننده، فقط بلوک ها را مانند بلوک های ساختمانی به هم بچسبانید.

 

Scratch به بچه ها اجازه می دهد تا خلاقیت خود را آزاد کنند و مهارت های ارزشمندی مانند حل مسئله و کار گروهی را بیاموزند. بعلاوه، به بیش از 70 زبان موجود است، بنابراین همه می توانند به این سرگرمی بپیوندند! بنابراین، ماجراجویی دیجیتال بعدی شما چیست؟ آن را با اسکرچ بسازید!

 

برنامه نویسی اسکرچ چگونه کار می کند؟

محیط برنامه نویسی Scratch Coding مبتنی بر یک رابط مبتنی  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست بر بلوک است که درک و استفاده از آن را آسان می کند. هر بلوک یک فرمان یا دستورالعمل متفاوت را نشان می دهد، مانند حرکت دادن اسپرایت، تغییر رنگ پس زمینه یا پخش صدا. برای ایجاد یک برنامه، شما به سادگی بلوک ها را با هم بکشید و رها کنید تا دنباله ای از دستورالعمل ها ایجاد شود.

 

یکی از محبوب ترین کارهایی که بچه ها با برنامه نویسی اسکرچ انجام می دهند چیست؟

یکی از محبوب ترین کارهایی که در برنامه نویسی اسکرچ انجام می شود، یادگیری ساخت بازی است! Scratch دارای یک کتابخانه داخلی از جن و پس‌زمینه است، بنابراین ساختن بازی‌ها بدون  برنامه نویسی نوجوانان نیاز به ایجاد گرافیک شخصی آسان است. علاوه بر این، Scratch دارای قابلیت‌های زیادی است که ساخت بازی‌های تعاملی مانند کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  کنترل‌های صفحه کلید، تشخیص برخورد و امتیازات را برای بچه‌ها آسان می‌کند.

 

Scratch همچنین به کودک شما امکان می دهد انیمیشن و داستان های تعاملی بسازد. با استفاده از ابزارهای انیمیشن داخلی Scratch، بچه‌ها می‌توانند انیمیشن‌های مختلفی مانند حرکت شخصیت‌ها، تغییر پس‌زمینه و پخش صداها ایجاد کنند.

 

 

 

علاوه بر این، آنها می‌توانند از عناصر تعاملی Scratch، مانند دکمه‌ها کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  و فیلدهای ورودی متن، برای ایجاد داستان‌های تعاملی استفاده کنند که به کاربران امکان می‌دهد انتخاب کنند و بر نتیجه داستان تأثیر بگذارند. رابط مبتنی بر بلوک پلت فرم Scratch همچنین می تواند برای آموزش اصول برنامه نویسی به بچه ها و مبتدیان استفاده شود. در حال حاضر در بسیاری از مدارس و برنامه های آموزشی در سراسر جهان برای آموزش کدنویسی به بچه ها استفاده می شود.

 

علاوه بر این، منابع زیادی مانند آموزش ها، طرح های درسی و پروژه های نمونه در دسترس هستند تا به مربیان و والدین کمک کنند تا به بچه ها نحوه استفاده از Scratch را آموزش دهند.

 

چند نکته کلیدی که مزایای برنامه نویسی اسکرچ برای بچه ها را مشخص می کند چیست؟

Scratch یک پلتفرم شگفت انگیز است که یادگیری برنامه نویسی و ساخت بازی را برای بچه ها آسان می کند!! برخی از مزایای کلیدی استفاده از اسکرچ برای کودکان عبارتند از:

 

1) توسعه مهارت های حل مسئله و تفکر انتقادی

Scratch به کودکان اجازه می دهد تا پروژه های خود را طراحی و کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  کدنویسی کنند و آنها را تشویق می کند که خلاقانه و منطقی برای حل مشکلات فکر کنند.

 

2) ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس

همانطور که کودکان پروژه ها را تکمیل می کنند و آنها را با دیگران در جامعه اسکرچ به اشتراک می گذارند، به توانایی های خود اعتماد می کنند و به خلاقیت خود احساس غرور می کنند.

 

3) بهبود مهارت های ارتباطی و همکاری

Scratch به کودکان اجازه می دهد تا با یکدیگر در پروژه ها کار کنند

What is the use of Scratch programming language?  و به آنها یاد می دهد که چگونه به طور مؤثر ارتباط برقرار کنند و با دیگران همکاری کنند.

 


[ بازدید : 4 ]

پروژه های تمرینی پایتون برای نوجوانان

سه شنبه 1 اسفند 1402
9:51
مینا اکبری

 خلاصه ای از این پروژه: یک پروژه سرگرم کننده که در آن پروژه های تمرینی پایتون یک بازی تعاملی پایتون خواهید ساخت. این یک بازی بسیار ابتدایی از سنگ، کاغذ، قیچی است اما شما را با برخی از اصول اولیه ارزشمند پایتون مانند دستورات شرطی، حلقه‌ها و کتابخانه تصادفی پایتون آشنا می‌کند. در این کاتالوگ، این به عنوان یکی از بهترین پروژه های پایتون ساده با کد منبع برای مبتدیان در نظر گرفته شده است.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

رمز سزار

خلاصه: یک رمز سزار، هم رمزگذاری و هم رمزگشایی را پروژه های تمرینی پایتون پیاده سازی کنید. کلید یک عدد صحیح از 1 تا 25 است. این رمز حروف الفبا (A تا Z) را می چرخاند. رمزگذاری هر حرف را با حرف 1 تا 25 بعدی در حروف الفبا (پیچ بندی Z تا A) جایگزین می کند. بنابراین کلید 2 "HI" را به  پروژه های تمرینی پایتون "JK" رمزگذاری می کند، اما کلید 20 "HI" را به "BC" رمزگذاری می کند. این «رمز جایگزین تک الفبایی» ساده تقریباً هیچ امنیتی را ارائه نمی دهد، زیرا مهاجمی که پیام رمزگذاری شده را دارد، می تواند از تحلیل فرکانس برای حدس زدن کلید استفاده کند یا فقط تمام 25 کلید را امتحان کند.

 

کد منبع

خراش دادن وب با سلنیوم

خلاصه این پروژه: شما یاد خواهید گرفت که چگونه از مرورگر  پروژه های تمرینی پایتونوب برای باز کردن صفحات وب، درخواست دانلود فایل ها از اینترنت، BeautifulSoup برای تجزیه HTML و سلنیوم برای کنترل مرورگر وب خود استفاده کنید.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

چگونه یک برنامه چت با استفاده از اصول برنامه نویسی شبکه بسازیم

پیش نیازها: تجربه اولیه پایتون کافی پروژه های تمرینی پایتون است زیرا این آموزش یک راهنمای مقدماتی برای برنامه نویسی شبکه است که فقط ویژگی های اساسی هر برنامه چت را پیاده سازی می کند. برنامه نویسی نوجوانان  همچنین به برنامه پایتون نصب شده بر روی کامپیوتر و یک IDE مورد نظر خود نیاز دارید.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

یک رسانه اجتماعی مانند توییتر با استفاده از Python، DJango، ReactJS و موارد دیگر بسازید

خلاصه پروژه: اگر تا به حال می خواهید یک  پروژه های تمرینی پایتونشبکه اجتماعی بسازید، این پروژه پایتون برای شماست. Coding Entrepreneurs شما را گام به گام در ساخت برنامه وب تمام پشته با استفاده از Python Django و React JavaScript راهنمایی می کند. کل آموزش روی یک ویدیو است و اگر آن را در کانال او مشاهده کنید، او در توضیحات ویدیو مهر زمانی دارد.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

پروژه فروشگاه مواد غذایی با استفاده از پایتون و سایر زبان های برنامه نویسی

پروژه های پایتون برای مبتدیان

خلاصه: این یک مجموعه آموزشی عالی توسط codebasics است که شما را در یک برنامه مدیریت فروشگاه مواد غذایی کامل و کامل راهنمایی می کند. پروژه خوشه بندی چهره با پایتون

پروژه های ساده پایتون با کد منبع

خلاصه پروژه: در این پروژه، شما دو اسکریپت پایتون می نویسید: یکی  پروژه های تمرینی پایتون برای استخراج و تعیین کمیت چهره ها در یک مجموعه داده و دیگری برای خوشه بندی چهره ها، که در آن هر خوشه (در حالت ایده آل) یک فرد منحصر به فرد را نشان می دهد.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

پروژه تجارت الکترونیکی تمام پشته پایتون

پروژه های پایتون با کد منبع

خلاصه: این احتمالا یکی از پروژه های پایتون مورد علاقه ما در این لیست است. اگر در ساخت یک وب سایت تجارت الکترونیک مانند آمازون یا Shopify یا Walmart یا Flipkart کنجکاو هستید و می خواهید محصولات خود را مستقیماً به مشتریان خود بفروشید، اکنون می توانید این کار را انجام دهید.

 

آموزش ضمیمه شده با این پروژه شما را گام به گام در ساخت یک پروژه تجارت الکترونیک فول پشته با استفاده از پایتون و جنگو راهنمایی می کند. این یکی از سخت ترین پروژه های این لیست است، بنابراین خوشبختانه دنیس کد منبع را ارائه کرده است. در این لیست، این پروژه به عنوان یکی از بهترین پروژه های پایتو Python practice projects ن با کد منبع برای مبتدیان و دانشجویان سال آخر در نظر گرفته شده است.

 

 


[ بازدید : 4 ]

پروژه های تمرینی پایتون در تمام سطوح

سه شنبه 1 اسفند 1402
9:19
مینا اکبری

در چشم انداز حرفه ای امروزی، پایتون به عنوان ستون فقرات  پروژه های تمرینی پایتون  هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و تلاش های علم داده عمل می کند. تسلط بر پایتون تا سطح متوسط برای مهارت در این حوزه ها بسیار مهم است و نیاز به تمرین مداوم و تجربه عملی دارد. این مقاله پروژه‌های سرگرم‌کننده پایتون را نشان می‌دهد که مفاهیم اساسی را در حین کاوش در برنامه‌های کاربردی دنیای واقعی مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها، دستکاری داده‌ها و پیاده‌سازی مدل یادگیری ماشین تقویت می‌کنند. با درگیر شدن با این پروژه ها، افراد می توانند مهارت های پایتون خود را افزایش دهند، خلاقیت را پرورش دهند و درک خود را از مبانی علم داده عمیق تر کنند. پلتفرم هایی مانند GitHub همکاری و اشتراک پروژه های تمرینی پایتون دانش را تسهیل می کنند و سفر یادگیری را در این زمینه پویا غنی می کنند.

 

نکات کلیدی

 

ابزار پایتون فراتر از توسعه وب است و کاربرد گسترده ای در تجزیه و تحلیل داده ها، یادگیری ماشین و حوزه های طراحی پیدا می کند و تطبیق پذیری و محبوبیت آن را برجسته می کند.

مشارکت فعال با ابزارها و فن‌آوری‌های معتبر، اعتماد به مهارت پایتون را افزایش می‌دهد، در حالی که به طور همزمان نقاط ضعف را شناسایی و برطرف می‌کند.

درگیر شدن در طیف وسیعی از پروژه‌های پایتون، استفاده از پروژه های تمرینی پایتون   کتابخانه‌هایی مانند پانداها، درک عمیق‌تر قابلیت‌های پایتون را تسهیل می‌کند و شامل وظایفی مانند تجزیه و تحلیل احساسات و ادغام با جاوا اسکریپت و فلاسک برای توسعه وب می‌شود.

آزمایش با پروژه های متنوع پایتون به عنوان یک کاتالیزور برای گسترش دانش و تخصص، ارائه بینش ارزشمند و تجربه عملی عمل می کند.

سوالات متداول

Q1. بهترین پروژه پایتون برای مبتدیان چیست؟

A. یک بازی tic-tac-toe یکی از بهترین پروژه ها برای مبتدیان است. این پروژه را می توان با کتابخانه Pygame ساخت. Pygame با تمام اجزای صدا و گرافیکی که نیاز دارید ارائه می شود.

 

Q2. بهترین کار برای مبتدی در پایتون چیست؟

الف. می‌توانید پروژه‌هایی ایجاد کنید تا به شما در بهبود مهارت‌های پایتون پروژه های تمرینی پایتون  کمک کند، و تمرین می‌تواند به شما کمک کند که یک توسعه‌دهنده/توسعه‌دهنده django python شوید.

 

Q3. چند پروژه پایتون برای مبتدیان با کد منبع چیست؟

A. این یکی از پروژه های جالب پایتون است و برای هر تاس که برنامه اجرا می کند یک عدد تصادفی تولید می کند و کاربر می تواند تا زمانی که بخواهد به طور مکرر از تاس استفاده کند. هنگامی که کاربر تاس می اندازد، برنامه یک عدد تصادفی بین 1 تا 6 تولید کرده و به کاربر نمایش می دهد. همچنین در صورتی که پروژه های تمرینی پایتون  کاربر بخواهد دوباره تاس بیندازد، از ورودی درخواست می‌کند.

 

Q4. چگونه یک پروژه پایتون را اجرا کنیم؟

الف. برای اجرای پروژه پایتون:

نصب پایتون: پایتون را از python.org دانلود و نصب کنید.

تنظیم محیط: یک محیط مجازی برای پروژه خود ایجاد کنید.

Install Dependencies: از pip برای نصب کتابخانه  پروژه های تمرینی پایتون های مورد نیاز فهرست شده در requirement.txt استفاده کنید.

اسکریپت را اجرا کنید: پایتون your_script.py را در ترمینال اجرا کنید.

اجرای برنامه های وب: برای Flask، python app.py را اجرا کنید. برای جنگو، سرور python manager.py را اجرا کنید.

Jupyter Notebooks را اجرا کنید: سرور Jupyter Notebook را با jupyter notebook راه اندازی کنید.

اشکال زدایی: هر گونه خطا را با استفاده از ابزارهای اشکال زدایی عیب یابی کنید.

 

رسانه نشان داده شده در این مقاله  برنامه نویسی نوجوانان متعلق به Analytics Vidhya نیست و به صلاحدید نویسنده استفاده می شود.

 

جی

گاوراو شارما

16 فوریه 2024

عاشق برنامه نویسی، وبلاگ نویسی و شعر

 

پاسخ از خوانندگان

نظرت چیه؟...

  نظرات بعدی را از طریق ایمیل به من اطلاع دهید.

 

  من را از پست های جدید از طریق  پروژه های تمرینی پایتون ایمیل مطلع کنید.

 

رفیق

رفیق

20 جولای 2021

و چگونه به هر مبتدی برای یادگیری یا تمرین پایتون کمک می کند؟

 

آخرین مودپکس

آخرین مودپکس

30 اوت 2022

این یک پست وبلاگ عالی برای مبتدیان است! من در پایتون مبتدی هستم و این پست کمک زیادی به من کرده است.

 

ForHave

ForHave

16 دسامبر 2022

این یک پست وبلاگ عالی برای مبتدیان است!  Python practice projects من در پایتون مبتدی هستم و این پست کمک زیادی به من کرده است.

 


[ بازدید : 4 ]

برنامه اسکرچ 3 را دریافت کنید

سه شنبه 24 بهمن 1402
14:09
مینا اکبری

برای بقای قرن بیست و یکم در این م دانلود برنامه اسکرچ 3 حیط فناوری محور لازم است. با این حال، مربیان باید آگاه باشند که آموزش های برنامه نویسی نه تنها به کسب مهارت محدود می شود، بلکه می تواند درک دروس اساسی مانند زبان را نیز افزایش دهد ... [نمایش چکیده کامل] مشاهده متن کامل

مقاله

پل زدن تئوری و عمل در سخنرانی ها دانلود برنامه اسکرچ 3 ی برنامه نویسی با برنامه نویس فعال کلاس درس

آوریل 2018 · IEEE Transactions on Education

ناصر جاکامان جوزپه دی روو

مشارکت: برنامه‌نویس کلاس درس فعال (ACP) یک دانلود برنامه اسکرچ 3  ابزار نرم‌افزاری است که کمترین فشار را بر منابع وارد می‌کند و نشان داده شده است که به بهبود یادگیری دانش‌آموز کمک می‌کند و در عین حال سطح بالایی از تعامل را در طول و خارج از سخنرانی‌های برنامه‌نویسی تشویق می‌کند. زمینه: برنامه نویسی برای دانش آموزان دشوار است، عمدتاً به دلیل مفاهیم بی شماری که همیشه در حال پیشرفت هستند. همانطور که دانش آموزان به تدریج قوی تر می شوند ... [نمایش چکیده کامل]ادامه مطلب

مقاله

در سمت راست صفحه شما دو بلوک دیگر قرار دارند. اولی، بالاترین، به شما امکان می دهد نتیجه برنامه نویسی خود را در یک پنجره کوچک از نوع ویدیویی ببینید. مورد زیر ب دانلود برنامه اسکرچ 3 ه شما امکان می دهد تا اسپرایت ها و پس زمینه خود را انتخاب کنید.

 

در هر زمان می توانید پروژه خود را در دستگاه خود ذخیره کنید (برای سرویس آنلاین، ایجاد یک حساب کاربری توصیه می شود).

 

Scratch افزونه هایی را نیز ارائه می دهد، اینها در واقع ابزارهای مکملی هستند که به شما امکان می دهند ویژگی های جدیدی را به برنامه خود اضافه کنید تا داستان خود را توسعه دهید. از جمله امکاناتی که دارید: نواختن یک آلت موسیقی، طراحی با اسپرایت، تشخیص حرکت در مقابل دوربین (ایده آل برای تعامل) دانلود برنامه اسکرچ 3 ، ایجاد صداها در ترکیب گفتار، ترجمه، و بسیاری موارد دیگر.

 

برخی از این افزونه ها با همکاری بازیگران اصلی بازار مانند آمازون، گوگل و حتی لگو توسعه یافته اند!

 

پسوندها را خراش دهید

دانلود برنامه اسکرچ 3

متن کامل موجود است

اجرای مدل PjBL برای ارتقای مهارت حل مسئله  دانلود برنامه اسکرچ 3 و شایستگی مهارتی جامعه...

ژانویه 2018 · Jurnal Pendidikan Vokasi

نیزوردی جالینوس

رحمت عزیز نبوی

هدف این پژوهش افزایش توانایی حل مسئله و مهارت های شایستگی دانش آموزان است. روش مورد استفاده، اقدام پژوهی کلاسی در دوره تمرین جوشکاری با یک گروه 10 نفره از دانشجویان بود. داده های تحقیق به دست آمده از تکنیک های مصاحبه ارزیابی مهارت حل مسئله، مهارت های شایستگی به دست آمده از ارزیابی Download the Scratch 3 program  پروژه و آزمون کتبی و داده های بهبود ... [نمایش چکیده کامل] مشاهده متن کامل

 


[ بازدید : 2 ]

دانلود برنامه اسکرچ 3

سه شنبه 24 بهمن 1402
13:52
مینا اکبری

جنبه های اصلی برنامه نویسی Scratch از طریق دانلود برنامه اسکرچ 3  سیستم های ویدئو کنفرانس برخی از مباحث مطرح شده در این برنامه آموزشی در جدول 2 نشان داده شده است. فرآیند آزمایشی با استفاده از PSI برای دانش آموزان به عنوان پیش آزمون آغاز شد. سپس مباحثی مانند مقدمه ای بر برنامه نویسی اسکرچ، نصب پلتفرم اسکرچ، آشنایی با رابط های کاربری و نوشتن برنامه هایی به صورت انفرادی مانند برنامه ها دانلود برنامه اسکرچ 3 ی Hello World، Parrot، Aquarium و پروژه Maze به دانش آموزان آموزش داده شد. در مجموع دانش‌آموزان 5 ساعت برای نوشتن این برنامه‌ها در مدرسه وقت گذاشته‌اند.در برنامه Hello World برخلاف برنامه کلاسیک Hello World، دانش‌آموزان یک تصویر پس‌زمینه به صحنه‌های خود اضافه کردند. سپس یک فرمان صدای میو را به کاراکتر گربه اختصاص دادند،  دانلود برنامه اسکرچ 3 گربه را حرکت دادند و در نهایت گربه را وادار کردند پیام هایی مانند "خوش آمدید" و "امروز یاد می گیریم چگونه خراش" را بدهد (شکل 1). در برنامه طوطی. ، دانش آموزان یاد گرفتند که چگونه برنامه را شروع کنند، بلوک را تکرار کنند و شخصیت گربه را تغییر دهند. آنها با تغییر لباس شخصیت، شخصیت طوطی را ساختند (شکل 2). PSI T PSI FGW5 - C PSI T PSI FGW

اثرات آموزش برنامه نویسی از طریق Scratch بر مهارت های حل مسئله 39 در برنامه آکواریوم، دانش آموزان یاد گرفتند که چگونه بیش از یک کاراکتر را مدیریت و کنترل کنند و نحوه تکرار بلوک ها را تمرین کردند. متفاوت از برنامه های قبلی، آنها یاد گرفتند که چگونه کاراکتر را در صورتی که کاراکتر  دانلود برنامه اسکرچ 3 در لبه بود، بچرخانند، چگونه به سمت مکان نما ماوس اشاره کنند، چگونه جلوه رنگ را تغییر دهند، چگونه صدا را تا پایان کار پخش کنند (شکل 3). دانش‌آموزان دو هفته را در پروژه Maze با افزودن متغیرهایی برای محاسبه زمان صرف شده در بازی، زندگی شخصیت و با افزودن صداها به صحنه صرف کرده‌اند (شکل 4). جدول 2 برنامه آموزشی معلمان مبحث آشنایی دانلود برنامه اسکرچ 3  با برنامه نویسی اسکرچ نصب پلت فرم اسکرچ آشنایی با رابط کاربری برنامه Hello World کار با بلوک برنامه طوطی کار با بلوک برنامه آکواریوم اپراتورها و متغیرها برنامه ماز برنامه شماره تصادفی و جاز نام شما چیست؟ برنامه برنامه حدس شکل. 1. تصویربرداری از صفحه از برنامه Hello World. شکل. 2. عکسبرداری از صفحه نمایش از برنامه Parrot.

F. Kalelioğlu, Y. Gülbahar40شکل. 3. عکسبرداری از صفحه از برنامه آکواریوم. شکل. 4. گرفتن صفحه از پروژه Maze.

اثرات آموزش برنامه نویسی از طریق Scratch بر مهارت های حل مسئله 41علاوه بر این، دانش آموزان یاد گرفتند که چگونه از شرایط if استفاده کنند، چگونه از کلیدهای جهت دار از صفحه کلید استفاده و فعال کنند و چگونه موقعیت X و Y کاراکترها را تغییر دهند. همه دانش آموزان کلاس پنجم با کلاس های مختلف برنامه های مشابهی را با یک معلم تکمیل کرده اند. یک ناظر مستقل (او همچنین یک معلم کامپیوتر است) هر هفته یک بخش  دانلود برنامه اسکرچ 3 را با یک فرم مشاهده مشاهده کرد. پس از هفته و تکمیل تمامی برنامه ها و پروژه ها، PSI به عنوان پس آزمون برای دانش آموزان اجرا شد.2.4. سؤالات پژوهشی هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر برنامه نویسی اسکرچ بر مهارت حل مسأله دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی بود. برای این منظور به سوالات ارائه شده در زیر پاسخ داده شد: آیا برنامه نویسی Scratch بر مهارت های حل مسئله تأثیر می گذارد؟ نظر دانش آموزان کلاس پنجم ابتدایی در مورد برنامه نویسی چیست؟2. 2.5. تکنیک های جمع آوری داده ها 2.5.1. پرسشنامه حل مسئله کمی (PSI) به عنوان معیار کمی، پرسشنامه حل مسئله سرین، بولوت سرین  دانلود برنامه اسکرچ 3 و سایگیلی (2010) در این مطالعه استفاده شد. این ابزار اندازه‌گیری می‌تواند برای تعیین سطح ادراک دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی در مورد مهارت‌های حل مسئله‌شان استفاده شود. پس از اجرای سیاهه بر روی 568 دانش آموز از پایه های مختلف (چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم) و پس از تحلیل عاملی، ضریب آلفای کرونباخ 80/0 به دست آمد. در این موجودی 24  دانلود برنامه اسکرچ 3 مورد با سه عامل وجود دارد. 12 مورد برای اعتماد به نفس در توانایی حل مسئله، 7 مورد برای خودکنترلی و 5 مورد برای اجتناب. 2.5.2. کیفی – مصاحبه گروهی کانونی پس از تکمیل برنامه ها و اجرای فهرست، معلمان از هر کلاس چهار یا پنج دانش آموز را با توجه به علاقه و موفقیتشان در برنامه نویسی Scratch انتخاب کردند. یکی از محققین یک مصاحبه گروهی متمرکز با فرم مصاحبه ساختاریافته انجام داد. در مورد سوالات استفاده شده در فرم مصاحبه نظر کارشناسی گرفته  دانلود برنامه اسکرچ 3 شد. طبق نظر کارشناس، بیان یک مورد صحیح و ترتیب مورد دیگر تغییر کرده است. سوالات زیر از دانش آموزان پرسیده شد: آیا در فرآیند حل مسئله مشکل داشتید؟ آیا می توانید مشکلات را به روش های مختلف حل کنید؟ یا می توانید سعی کنید حل کنید؟ جنبه مورد علاقه شما از این برنامه ها چه بود؟ c. جنبه غیر مورد علاقه شما از این برنامه ها چه بود؟ آیا استفاده از پلتفرم آسان بود؟ آیا در داخل پلتفرم با مشکلی مواجه شدید؟ آیا برنامه نویسی را Download the Scratch 3 program  دوست دارید؟ f. دبلیو


[ بازدید : 3 ]

برنامه اسکرچ 3 را دریافت کنید

سه شنبه 24 بهمن 1402
13:08
مینا اکبری

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصر دانلود برنامه اسکرچ 3 ی مبتنی بر بلوک و ویرایشگر گرافیکی بردار/راستر برای کودکان است که برای ایجاد چیزهایی مانند بازی، انیمیشن، هنر و داستان طراحی شده است.[1] این به آنها اجازه می دهد تا ایده های برنامه نویسی کامپیوتری را با استفاده از "بلوک هایی" که برای ایجاد کد ساده کنار هم قرار می گیرند، کشف و آزمایش کنند.[2] همچنین یک صفحه بحث با انجمن های متعدد وجود دارد که عمدتاً برای چت و کمک به کدنویسی استفاده می شود.

 

اگرچه برای کودکان 8 تا 16 ساله ساخته شده است، [3] می توان از Scratch برای تولید برنامه های ساده یا پیچیده استفاده کرد.

 

Scratch به بیش از 40 زبان ترجمه دانلود برنامه اسکرچ 3  شده است و در خانه ها، مدارس و باشگاه های بعد از مدرسه تقریباً در همه کشورهای جهان استفاده می شود.[4] اسکرچ اغلب در آموزش کدنویسی، علوم کامپیوتر و تفکر محاسباتی استفاده می شود. معلمان همچنین از آن به عنوان ابزاری در بسیاری از موضوعات دیگر از جمله ریاضی، علوم، تاریخ، جغرافیا و هنر استفاده می کنند. تیم اسکرچ سازمانی است که به  دانلود برنامه اسکرچ 3 حفظ، مدیریت و ایمن نگه داشتن اسکرچ کمک می کند. آنها همچنین آموزش های مفیدی را برای کمک و پشتیبانی برنامه نویسی انجام می دهند. استفاده از Scratch رایگان است.[3]

 

رابط کاربری

منطقه ای که کاربر می تواند در آن تعامل  دانلود برنامه اسکرچ 3 داشته باشد، منطقه صحنه نامیده می شود. منطقه صحنه دارای تمام انیمیشن ها، گرافیک ها، نقاشی ها و سایر ویژگی های بصری است. لیست اسپرایت های روی صفحه در زیر ناحیه صحنه قرار می گیرد تا لیستی از جن های قابل استفاده برای برنامه را نشان دهد. صحنه از طریق مختصات x و y، با مختصات مرکزی (0، 0) در مرکز صحنه سازماندهی شده است. عرض این استیج 480 پیکسل و ارتفاع آن 360 پیکسل است که دارای دامنه ای بین x=240 تا x=240 عرض و محدوده ای بی دانلود برنامه اسکرچ 3 ن y=-180 و y=180 ارتفاع است.[5]

 

از چپ به راست، در قسمت سمت چپ بالای صفحه، یک قسمت صحنه وجود دارد که نتایج را نشان می دهد (یعنی انیمیشن ها، گرافیک لاک پشت و غیره، همه چیز در اندازه کوچک یا معمولی، تمام صفحه نیز موجود است) و تمام تصاویر بندانگشتی sprites فهرست شده در قسمت پایین. صحنه از دانلود برنامه اسکرچ 3  مختصات x و y استفاده می کند که 0.0 مرکز صحنه است. عرض صحنه 480 پیکسل و ارتفاع آن 360 پیکسل، x:240 سمت راست، x:-240 سمت چپ، y:180 بالا، و y:-180 پایین است.[5]

 

 

یادداشت های دسته بندی یادداشت های دسته بندی

  حرکت جن ها را حرکت می دهد و زوایا را تغییر می دهد و مقادیر X و Y را تغییر می دهد. رویدادها شامل کنترل‌کننده‌های رویدادی است که در بالای هر گروه از بلوک‌ها قرار می‌گیرند تا یک برنامه را شروع کنند یا چیزی را شروع کنند.

  Looks تصاویری از جن را کنترل می کند. اسپرایت ممکن است به یک حباب گفتار یا حباب فکر وصل شود، پس‌زمینه یا اسپرایت را می‌توان تغییر داد، می‌تواند بزرگ یا کوچک شود، می‌تواند شفافیت داشته باشد یا می‌تواند سایه داشته باشد. کنترل شامل عبارات شرطی if-else و همچنین عبارت های شرطی "برای همیشه"، "تکرار" و "توقف" است.

  صدا فایل های صوتی را پخش می کند دانلود برنامه اسکرچ 3  و امکان برنامه نویسی یک سکانس موسیقی را می دهد. Sensing این ابزارها برای هدایت اسپریت ها به منظور تعامل با محیطی که کاربر ایجاد کرده است استفاده می شود.

  بلوک های من به شما امکان می دهد بلوک های خود را بسازید. عملگرها عملگرهای ریاضی، مولد اعداد تصادفی، و یا عبارتی که موقعیت‌های اسپرایت را مقایسه می‌کند.

  داده ها با اعلان متغیرها و لیست ها و دانلود برنامه اسکرچ 3  همچنین برای تنظیم متغیرها و لیست ها سروکار دارند. برنامه‌های افزودنی رویه‌های سفارشی (بلوک‌ها) و دستگاه‌های خارجی را کنترل می‌کنند و می‌توانند از PicoBoard یا Lego WeDo 1.0/2.0 وارد کنند

منابع

  "Scratch Project Editor - Imagine, Program, Share". scratch.mit.edu. بازیابی شده در 2018-06-09.

  ابزار رایگان کدنویسی «آسان» بی بی سی نیوز 14 مه 2007 را ارائه می دهد

  "خراش - درباره". scratch.mit.edu. بازیابی شده در 2018-06-08.

  "خراش - تصور کنید، برنامه ریزی کنید، Download the Scratch 3 program به اشتراک بگذارید". scratch.mit.edu. بازیابی شده در 2018-06-08.

  مرجی، ماجد (1393). آموزش برنامه نویسی با S


[ بازدید : 2 ]

صفر تا صد نرم افزار اسکرچ جونیور

دوشنبه 23 بهمن 1402
22:12
مینا اکبری

در این جلسه، این به معلم خصوصی آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  دانش آموز بستگی دارد که کمک کند و

بنابراین برای درک بهتر بدون اینکه هرگز پاسخ داده شود و استاد راهنما با دریافت درک کند

کمک گاه به گاه

Scratch Jr یک زبان برنامه نویسی گرافیکی رایگان و متن باز [will of

به اشتراک گذاری دانش با همه] طراحی شده برای آموزش برنامه نویسی به کودکان

از 5 تا 7 سال این برنامه به صورت رایگان برای iOS، اندروید و

Chromebook، و همچنین برنامه ای برای آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  رایانه های macOS و Windows به لطف

به یک جامعه منبع باز [نرم افزار منبع باز کد طراحی شده برای

برای عموم قابل دسترسی باشد: هر کسی می تواند کد را مشاهده، تغییر داده و در بین خود توزیع کند

راحتی.]

Scratch Jr توسط آزمایشگاه رسانه MIT، که همچنین مبتکر Scratch است، توسعه یافته است.

با همکاری دانشگاه Tufts، The Playful Invention Company و همچنین

دانشگاه آمریکایی هاروارد [این نرم افزار از دنیای آموزش می آید]

منبع: ویکی پدیا

محیط

اجتماعی و فنی

سناریو 4 • الگوریتم ها و برنامه نویسی •  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور برنامه نویسی با Scratch Junior • سوم تا چهارم

123

جلسه 1

Scratch Jr را کشف کنید

  خلاصه: دانش آموزان نرم افزار Scratch Jr را کشف می کنند.

  مواد:

• 1 صفحه نمایش دیجیتال، 1 آداپتور VGA یا HDMI (تبلت به صفحه نمایش دیجیتال)، 1 تبلت

استاد

با نصب برنامه Scratch Jr

برای جفت: 1 تبلت برای 2 دانش آموز با Scratch Jr آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  نصب شده است

زمان 1.1: وضعیت آغازین

ترتیبات کاری: در یک گروه بزرگ

  مدت زمان: 5 دقیقه

دستورالعمل: امروز، ما سعی می کنیم با استفاده از یک برنامه نصب شده بر روی تبلت، یک را متحرک کنیم

شخصیت. شما باید با استفاده از یک زبان خاص برنامه نویسی کنید: یک زبان برنامه نویسی.

معلم به دانش آموزان توضیح می دهد که این زبان هم برای بچه ها و هم برای بچه ها قابل درک است

تبلت. زبان و اپلیکیشنی که استفاده خواهند ک آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور رد Scratch Junior نام دارد. قبل از این جلسه،

دانش‌آموزان فعالیت‌های بدون پلاگ (مثلاً بازی ربات احمق) انجام داده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد

درک کنید که زبان برنامه نویسی چیست

زمان 1.2: ارائه رابط نرم افزار Scratch Jr

به گروه کلاس

ترتیبات کاری: در یک گروه بزرگ

  مدت زمان: 10 دقیقه

معلم صفحه نمایش تبلت نمایشی را در نمای کامل نشان می دهد

برخی از دستکاری های ضروری را به کودکان نشان دهید. او باید آن را بزرگ نشان دهد

رابط Scratch Jr را با برجسته کردن عناصر مختلف سازنده آن گروه بندی می کند

ساختن.

معلم نرم افزار Scratch Jr را راه اندازی می کند و کلیک می کند

روی نماد Scratch Jr روی رایانه لوحی. دانش آموزان

سپس صفحه اصلی که شامل آن اس آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ت را کشف کنید

دو نماد: یک خانه نارنجی و یک نقطه

بازجویی اگر روی خانه کلیک کنیم، دسترسی پیدا می کنیم

یک صفحه جدید، که شامل همه چیزهایی است که قبلاً بوده است

ایجاد شده در این تبلت با Scratch Jr.

برای ایجاد a باید روی نماد مقابل کلیک کنید

پروژه جدید (یک داستان جدید).

سناریو 4 • الگوریتم ها و برنامه نویسی • برنامه نویسی با Scratch Junior • سوم تا چهارم

124

سپس به صفحه مقابل (همچنین در برگه 2 ارائه شده) دسترسی پیدا می کنیم. از این صفحه است

که دانش آموزان تبلت را برنامه ریزی کنند.

ما در این صفحه پیدا می کنیم:

1. شخصیت ها یا جن ها

2. مرحله اصلی

3. تمام صحنه ها

4. فضای برنامه نویسی

با بلوک های مختلف:

5. رویدادها

6. حرکات

7. ظواهر

8. صداها

9. کنترل

10. برنامه به پایان می رسد

در برگه 1، آجرهای مختلف (بلوک) را  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور خواهید یافت که به شما امکان می دهد یک نمایشگر ایجاد کنید

با دانش آموزان (نمایش جمعی و/یا سند فردی برای دفترچه یادداشت دانش آموز). که

به دانش آموزان این امکان را می دهد که در طول فعالیت های برنامه نویسی به آن مراجعه کرده و واژگان را ایجاد کنند

مشترک مرتبط با نرم افزار (پس زمینه، شبکه، الف ها، تزئینات، و غیره). الف ها اشیایی قابل دستکاری هستند

(اسپرایت به زبان انگلیسی) که می توانید آن را روی صحنه مرکزی قرار دهید.

زمان 1.3: کشف رایگان Scratch Jr

روش های کار: در گروه های کوچک، ایده آل به صورت جفت

  مدت زمان: 20 دقیقه

معلم به دانش آموزان اجازه می دهد تا رابط را کشف کنند و دستورالعمل ها، بلوک های حرکتی را آزمایش کنند

چت (اگر گروه به صورت جفت باشد، برای هر دانش آموز 10 دقیقه زمان می دهیم).

بسیار مهم است که نقش ها را تغییر دهید تا هر دانش آموز بتواند نرم افزار را دستکاری کند: ایده این است که

گربه را به بالا، پایین، راست و چپ حرکت  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور دهید، در هر دو جهت بچرخانید،

بپرید و به موقعیت شروع بازگردید و دستورالعمل های حرکتی چندگانه را با هم ترکیب کنید

همین برنامه می‌توانیم از آنها بخواهیم که سفر جن خودشان را تهیه کنند.

زمان 1.4: ارزیابی جمعی

ترتیبات کاری: در یک گروه کلاسی

  مدت زمان: 10 دقیقه

پس از کشف رایگان دانش آموزان و تبلت ها را گروه بندی کنید و دستاوردهای گروه ها را نشان دهید.

می‌توانیم آیکون‌هایی (که قبلاً چاپ شده‌اند) را که استفاده شده‌اند نشان داده و برای اولین بار ایجاد کنیم

فرهنگ لغت کلاس با نام گذاری بلوک ها.  Scratch junior software training  دانش آموزان می توانند بلوک هایی را که دارند رنگ آمیزی کنند

در برنامه خود از طریق برگه نظارت (برگ 2) استفاده می شود


[ بازدید : 1 ]

آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور برای کودکان

دوشنبه 23 بهمن 1402
20:24
مینا اکبری

خودمان، چون دانش آموزان  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور مهدکودک در آن حضور ندارند

قادر به خواندن و بازتولید همان پروژه نهایی است. دانش آموزان این فرصت را داشتند

انیمیشن را به صورت تمام صفحه دوباره تماشا کنید و اگر دستورالعمل مشکل را داشتند دوباره گوش دهید

نیاز داشتن.

به عنوان یک ارزیابی، از کودکان خواسته می شود تا برنامه داده شده را مشاهده کنند،

دستورات مناسب را شناسایی کرده و از آنها  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور به ترتیب صحیح استفاده کنید

بازتولید رفتارهای مشاهده شده، برای شخصیت های شرکت کننده در پروژه.

هدف از این فعالیت ارزیابی، ارزیابی توانایی دانش‌آموزان برای اجرای آنچه «برنامه‌نویسی هدف‌گرا» نامیده می‌شود، است.

3.2 نمونه

این مطالعه مقدماتی در سال 1395-1395 در یک مهدکودک دولتی در شهر تهران انجام شد

شهر پاترا در یونان با 12 دانش آموز، 6 دختر و 6 پسر. این دانش آموزان (از 5

در 6 سالگی) بر اساس پاسخ آنها به پیش آزمون و با کمک معلم کلاس انتخاب شدند. آنها در گروه های چهار نفره با چهار تبلت کار کردند تا فعالیت های پیشنهادی سناریوی آموزشی  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور را که برای این منظور تهیه شده بود، انجام دهند. ما داریم

با سه گروه چهار نفری دانش آموز کار کرد. گروه ها به این شکل تشکیل شدند

تا بتواند تمام سطوح مختلف مهارت های تحصیلی موجود را نشان دهد

در کلاس.

بنابراین نمونه ما کوچک است، اما متضاد است، که به نظر ما می رسید

برای هدف ما برای شناسایی حقایق جالب که نیاز به تأیید دارند کافی است

یا توسط تحقیقات بعدی رد شده است.

3.3 تکنیک ها و ابزار جمع آوری داده ها

برای جمع‌آوری داده‌های خود، از مشاهده مشارکت‌کنندگا آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ن و مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته به عنوان تکنیک‌ها استفاده کردیم. برای تسهیل جمع آوری داده ها در اختیار داریم

از یک ضبط صوتی و تصویری از فرآیند و همچنین یادداشت های شخصی ما استفاده کرد،

با تمرکز بر حوادث بحرانی، یعنی لحظات مهم

7

برای ایجاد راه حلی برای مشکل ارائه شده توسط دانش آموزان. ما همچنین از اسکرین شات های برنامه های توسعه یافته توسط دانش آموزان در سراسر دوره استفاده کردیم

در طول فرآیند

4 نتیجه

تجزیه و تحلیل برنامه های تدوین شده توسط دانش آموزانی  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور که با مشکل ارزشیابی مشابهی مواجه بودند، بر اساس دو معیار انجام شد: اول، اگر از هر دو استفاده می کردند.

دستورات پیام برای همگام سازی اعمال دو کاراکتر و سپس

آیا آنها از دستورات پیام به ترتیب صحیح در اسکریپت کاراکترهای مربوطه استفاده کرده اند یا خیر.

ترتیب به دستورالعمل مشکل داده شده بستگی دارد. در جدول 1 ما

اجازه دهید ترتیب صحیح دستورات پیام را بسته به مشکل داده شده ارائه کنیم. او

در اینجا ذکر این نکته مهم است که ما ترجیح داده‌ایم پیکربندی کنترل‌های پیام، یعنی رنگ را معرفی نکنیم.

جدول 1. ترتیب صحیح دستورات پیام.

ترتیب کاراکترهای فرمان

ارسال پیام فرزند فرمان بعد از پایان حرکت و قبل ا آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ز انتهای قرمز است.

هنگام دریافت پیام Papillon دستور در ابتدای برنامه است.

بنابراین، ما موفق شدیم سه نوع عملکرد دانش‌آموز را تشخیص دهیم:

"استفاده عملیاتی"، "استفاده جزئی" و "بدون استفاده". بیشتر

دقیقاً، از هر 12 دانش‌آموز، 6 نفر به «استفاده عملیاتی» از پیام‌ها دست می‌یابند

(شکل 3). این دانش آموزان از هر دو دستور پیام به ترتیب صحیح استفاده می کنند.

روی اسکریپت شخصیت های درخواستی همچنین می توانیم متوجه شویم که 3 از 12

به «استفاده جزئی» از پیام‌ها می‌رسند، زیرا آنها از هر دو دستور پیام استفاده می‌کنند، اما تنها یکی از دو دستور در جای مناسب است.

(شکل 4). در نهایت مشاهده می کنیم که از هر 12 دانش آموز 3 نفر از آن استفاده نمی کنند

دستورات پیام

شکل. 2. استفاده عملیاتی از دستورات پیام.

8

شکل. 3. استفاده جزئی از دستورات پیام.

همانطور که قبلاً مشاهده می کنیم، نیمی از نمونه ما (6/12) است

به «استفاده عملیاتی» از مفهوم پیام رسید. اینجا جالب است

به این نکته اشاره کنیم که از هر 6 نفر 5 نفر  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور دختر هستند. سپس می توانیم آن را در زمینه ببینیم

از این کلاس و با این سناریوی آموزشی، دومی ها بهتر از

پسر ها. با این حال، این مشاهدات به ما اجازه نمی دهد که هیچ نتیجه قابل توجهی بگیریم.

زیرا می تواند با سطوح مختلف رشد بین دختران و پسران مرتبط باشد.

با تجزیه و تحلیل برنامه های سه دانش آموزی که آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  با ارسال پیام به "استفاده جزئی" از ارتباط می رسند، می توانیم خطا را شناسایی کنیم.

که تکرار می شود خطای این سه پروژه مربوط به فرمان «ارسال پیام» است

و به طور خاص، موضع او در مورد فیلمنامه شخصیت "کودک". مهم است

در اینجا توجه داشته باشید که سه دانش آموز دستور "ارسال پیام" را انتخاب می کنند.

روی فیلمنامه شخصیت صحیح

هیچ یک از این دانش آموزان با دستور "When message" مشکلی نداشتند.

اخذ شده ". ریخت شناسی دومی به Scratch junior software training  گونه ای است که نحو منطق


[ بازدید : 0 ]

آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور برای کودکان

دوشنبه 23 بهمن 1402
20:24
مینا اکبری

خودمان، چون دانش آموزان  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور مهدکودک در آن حضور ندارند

قادر به خواندن و بازتولید همان پروژه نهایی است. دانش آموزان این فرصت را داشتند

انیمیشن را به صورت تمام صفحه دوباره تماشا کنید و اگر دستورالعمل مشکل را داشتند دوباره گوش دهید

نیاز داشتن.

به عنوان یک ارزیابی، از کودکان خواسته می شود تا برنامه داده شده را مشاهده کنند،

دستورات مناسب را شناسایی کرده و از آنها  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور به ترتیب صحیح استفاده کنید

بازتولید رفتارهای مشاهده شده، برای شخصیت های شرکت کننده در پروژه.

هدف از این فعالیت ارزیابی، ارزیابی توانایی دانش‌آموزان برای اجرای آنچه «برنامه‌نویسی هدف‌گرا» نامیده می‌شود، است.

3.2 نمونه

این مطالعه مقدماتی در سال 1395-1395 در یک مهدکودک دولتی در شهر تهران انجام شد

شهر پاترا در یونان با 12 دانش آموز، 6 دختر و 6 پسر. این دانش آموزان (از 5

در 6 سالگی) بر اساس پاسخ آنها به پیش آزمون و با کمک معلم کلاس انتخاب شدند. آنها در گروه های چهار نفره با چهار تبلت کار کردند تا فعالیت های پیشنهادی سناریوی آموزشی  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور را که برای این منظور تهیه شده بود، انجام دهند. ما داریم

با سه گروه چهار نفری دانش آموز کار کرد. گروه ها به این شکل تشکیل شدند

تا بتواند تمام سطوح مختلف مهارت های تحصیلی موجود را نشان دهد

در کلاس.

بنابراین نمونه ما کوچک است، اما متضاد است، که به نظر ما می رسید

برای هدف ما برای شناسایی حقایق جالب که نیاز به تأیید دارند کافی است

یا توسط تحقیقات بعدی رد شده است.

3.3 تکنیک ها و ابزار جمع آوری داده ها

برای جمع‌آوری داده‌های خود، از مشاهده مشارکت‌کنندگا آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ن و مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته به عنوان تکنیک‌ها استفاده کردیم. برای تسهیل جمع آوری داده ها در اختیار داریم

از یک ضبط صوتی و تصویری از فرآیند و همچنین یادداشت های شخصی ما استفاده کرد،

با تمرکز بر حوادث بحرانی، یعنی لحظات مهم

7

برای ایجاد راه حلی برای مشکل ارائه شده توسط دانش آموزان. ما همچنین از اسکرین شات های برنامه های توسعه یافته توسط دانش آموزان در سراسر دوره استفاده کردیم

در طول فرآیند

4 نتیجه

تجزیه و تحلیل برنامه های تدوین شده توسط دانش آموزانی  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور که با مشکل ارزشیابی مشابهی مواجه بودند، بر اساس دو معیار انجام شد: اول، اگر از هر دو استفاده می کردند.

دستورات پیام برای همگام سازی اعمال دو کاراکتر و سپس

آیا آنها از دستورات پیام به ترتیب صحیح در اسکریپت کاراکترهای مربوطه استفاده کرده اند یا خیر.

ترتیب به دستورالعمل مشکل داده شده بستگی دارد. در جدول 1 ما

اجازه دهید ترتیب صحیح دستورات پیام را بسته به مشکل داده شده ارائه کنیم. او

در اینجا ذکر این نکته مهم است که ما ترجیح داده‌ایم پیکربندی کنترل‌های پیام، یعنی رنگ را معرفی نکنیم.

جدول 1. ترتیب صحیح دستورات پیام.

ترتیب کاراکترهای فرمان

ارسال پیام فرزند فرمان بعد از پایان حرکت و قبل ا آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ز انتهای قرمز است.

هنگام دریافت پیام Papillon دستور در ابتدای برنامه است.

بنابراین، ما موفق شدیم سه نوع عملکرد دانش‌آموز را تشخیص دهیم:

"استفاده عملیاتی"، "استفاده جزئی" و "بدون استفاده". بیشتر

دقیقاً، از هر 12 دانش‌آموز، 6 نفر به «استفاده عملیاتی» از پیام‌ها دست می‌یابند

(شکل 3). این دانش آموزان از هر دو دستور پیام به ترتیب صحیح استفاده می کنند.

روی اسکریپت شخصیت های درخواستی همچنین می توانیم متوجه شویم که 3 از 12

به «استفاده جزئی» از پیام‌ها می‌رسند، زیرا آنها از هر دو دستور پیام استفاده می‌کنند، اما تنها یکی از دو دستور در جای مناسب است.

(شکل 4). در نهایت مشاهده می کنیم که از هر 12 دانش آموز 3 نفر از آن استفاده نمی کنند

دستورات پیام

شکل. 2. استفاده عملیاتی از دستورات پیام.

8

شکل. 3. استفاده جزئی از دستورات پیام.

همانطور که قبلاً مشاهده می کنیم، نیمی از نمونه ما (6/12) است

به «استفاده عملیاتی» از مفهوم پیام رسید. اینجا جالب است

به این نکته اشاره کنیم که از هر 6 نفر 5 نفر  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور دختر هستند. سپس می توانیم آن را در زمینه ببینیم

از این کلاس و با این سناریوی آموزشی، دومی ها بهتر از

پسر ها. با این حال، این مشاهدات به ما اجازه نمی دهد که هیچ نتیجه قابل توجهی بگیریم.

زیرا می تواند با سطوح مختلف رشد بین دختران و پسران مرتبط باشد.

با تجزیه و تحلیل برنامه های سه دانش آموزی که آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  با ارسال پیام به "استفاده جزئی" از ارتباط می رسند، می توانیم خطا را شناسایی کنیم.

که تکرار می شود خطای این سه پروژه مربوط به فرمان «ارسال پیام» است

و به طور خاص، موضع او در مورد فیلمنامه شخصیت "کودک". مهم است

در اینجا توجه داشته باشید که سه دانش آموز دستور "ارسال پیام" را انتخاب می کنند.

روی فیلمنامه شخصیت صحیح

هیچ یک از این دانش آموزان با دستور "When message" مشکلی نداشتند.

اخذ شده ". ریخت شناسی دومی به Scratch junior software training  گونه ای است که نحو منطق


[ بازدید : 2 ]
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]