آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان

شنبه 26 اسفند 1402
11:43
مینا اکبری

از زمانی که گروه Lifelong Kindergarten MIT Scratch را در سال 2007 منتشر کرد، آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  کودکان 8 تا 13 ساله بیش از 2.2 میلیون انیمیشن، بازی، موسیقی، ویدیو و داستان را با استفاده از زبان برنامه نویسی مناسب برای کودکان ساخته اند.

 

Scratch به بچه‌ها اجازه می‌دهد تا بلوک‌های گرافیکی دستورالعمل‌ها را به هم بچسبانند، مانند آجرهای لگو، تا اسپرایت‌ها را کنترل کنند - اشیاء متحرکی که اعمال را انجام می‌دهند. جن می توانند برقصند، آواز بخوانند، بدوند و صحبت کنند.

 

اکنون، با کمک مالی از بنیاد ملی علوم، مهدکودک آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  مادام العمر با گروه تحقیقاتی DevTech دانشگاه تافتس همکاری می کند تا Scratch Jr را بسازد، نسخه جدیدی که برای کودکان پیش دبستانی تا کلاس دوم طراحی شده است. تاریخ مورد انتظار راه اندازی تابستان 2012 است.

 

پروژه جدید سوالاتی را در مورد رشد دوران کودکی و یادگیری دیجیتال و اینکه چگونه کودکان اولیه باید با کامپیوتر آشنا شوند، مطرح می کند.

 

میچ رسنیک، مدیر گروه مهدکودک مادام العمر، پیشگام ساخت Scratch بود. رزنیک پس از کار با شبکه‌ای از برنامه‌های بعد از مدرسه با استفاده از رسانه‌های دیجیتال، تحت تأثیر کمبود نرم‌افزاری قرار گرفت که بچه‌ها را قادر می‌سازد از بازی با رسانه‌های دیگران فراتر بروند. هیچ چیز آن ها را تشویق نمی کرد تا داستان ها و بازی های تعاملی خود را بسازند.

 

"کامپیوترها برای اکثر مردم جعبه سیاه هستند. آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  من معتقدم بچه ها باید بفهمند که اشیا "هوشمند" هستند نه به این دلیل که فقط باهوش هستند، بلکه به این دلیل که شخصی آنها را برای باهوش بودن برنامه ریزی کرده است."

رزنیک گفت: «آنچه برای من مهم است این است که بچه‌های کوچک شروع به ایجاد رابطه با رایانه کنند، جایی که احساس می‌کنند در کنترل هستند. ما نمی‌خواهیم بچه‌ها کامپیوتر را به‌عنوان چیزی ببینند که فقط در آن مرور می‌کنند و کلیک می‌کنند. ما می‌خواهیم آن‌ها فناوری‌های دیجیتال را به‌عنوان چیزی ببینند که می‌توانند برای بیان خود از آن استفاده کنند

 

حمایت مالی شد

 

در چند سال گذشته سر و صدای زیادی آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  در مورد معنای باسواد بودن در قرن بیست و یکم وجود داشته است. از نظر رسنیک، آموزش برنامه‌نویسی به کودکان مانند آموزش نوشتن به کودکان نسل دیگر بود.

 

رزنیک گفت: «در یک نقطه، درک فزاینده ای وجود داشت که مردم باید یاد بگیرند که چگونه بنویسند و همچنین خواندن. «آنها باید بتوانند خودشان را بیان کنند و همچنین بفهمند که دیگران چگونه خودشان را بیان می کنند. الان در رسانه های جدید هم همینطور است. توانایی تعامل با فناوری های جدید کافی نیست. شما باید بتوانید با فناوری‌های جدید خلق کنید

اما مشکل اینجاست که یادگیری زبان های برنامه نویسی مانند جاوا و سی پلاس پلاس دشوار است. رسنیک و تیمش زبانی را تصور می کردند که به قول خودش «قابل قلع و قمع تر آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان » باشد—دسترسی تر. آنها همچنین می‌خواستند این زبان کودکان را تشویق کند تا کارهایی را ایجاد کنند که «شخصاً معنی‌دار» باشد، نه با دستکاری اعداد. در نهایت، آنها می‌خواستند این برنامه دارای یک جزء اجتماعی باشد تا بچه‌ها بتوانند کار خود را به اشتراک بگذارند و از یکدیگر یاد بگیرند.

 

در حالی که رسنیک در حال ساخت اسکرچ بود، مارینا برز، آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  دانشجوی کارشناسی ارشد در آزمایشگاه رسانه MIT، روی کودکان کوچکتر تمرکز می کرد و از جمله، زبان برنامه نویسی برای رباتیک را با هدف کودکان پیش دبستانی می ساخت. برس MIT را برای یک موقعیت در دانشگاه تافتز ترک کرد، اما او و رزنیک در تماس بودند. در سال 2010، آنها تصمیم گرفتند برای توسعه نسخه Scratch برای مخاطبان جوان‌تر شریک شوند. Scratch Jr به طور رسمی تابستان گذشته شروع به کار کرد.

 

به گفته برس، چالش ایجاد رابطی است که کودکان بسیار خردسال بتوانند آن را درک کنند. برخی از مشکلات ساده هستند، مانند این که اسکرچ بر متن تکیه می کند و کوچکترین بچه ها هنوز نمی توانند بخوانند.

 

لیزا گرنسی، مدیر ابتکار آموزش اولیه در بنیاد آمریکای جدید، گفت: «من متوجه مطالب آنلاین برای بازی‌هایی شده‌ام که با هدف بچه‌های پیش از کلاس سوم تا کلاس سوم انجام می‌شود که در آنها این فرض وجود دارد که بچه‌ها به خواندن مسلط هستند در حالی که اینطور نیست.» . "پس این به تمرینی برای ناامیدی تبدیل می شود."

 

برس امیدوار است این مشکل را با جایگزین کرد آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان ن متن Scratch با دستورالعمل های صوتی حل کند.

 

در گروه‌های متمرکز با معلمان و کودکان، تیم تحقیقاتی Scratch Jr همچنین متوجه شده‌اند که کودکان کوچک‌تر با تعداد بلوک‌های مورد نیاز برای ایجاد یک برنامه مشکل دارند. برز گفت: "رابطه بین علت و معلول باید برای این گروه سنی واضح تر باشد." ایده این است که برنامه را دوباره سازماندهی کنیم تا بچه ها بتوانند در هر زمان فقط روی یک چیز تمرکز کنند.

 

کودکان کوچکتر همچنین در تمایز بین رنگ‌ها در Scratch مشکل دارند (Scratch Jr در رنگ‌های روشن و اصلی دوباره انجام می‌شود)، و آنها با نحوه حرکت Scratch از بالا  آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان به پایین مشکل دارند (Scratch Jr از یک طرف به سمت دیگر حرکت می‌کند.)

 

این می تواند شگفت انگیزترین محتوای دنیا باشد. اما اگر بدون شریک اجتماعی وارد زندگی آنها شود، بسیاری از یادگیری ها از بین می رود."

این گروه همچنین در حال مطالعه آموزش‌هایی در زمینه بازی‌های ویدیویی بوده است که به بچه‌ها می‌آموزد چگونه بازی کنند بدون اینکه متوجه شوند که به آنها آموزش داده می‌شود. برز گفت: "ما می خواهیم چیزی شبیه به آن را به Scratch Jr اضافه کنیم."

 

برای کودکان 3 تا 8 ساله، تعامل اجتماعی شاید  Learning how to work with the Scratch program for children مهمترین بخش فرآیند یادگیری باشد. که اینت


[ بازدید : 9 ]
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]