آموزش برنامه نویسی برای کودکان

سه شنبه 27 ارديبهشت 1401
12:39
مینا اکبری

MS Access یک سیستم  آموزش برنامه نویسی کودکان پایگاه داده است. اگرچه دیگر چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما هنوز یک ابزار عالی برای پروژه های کوچک است. و تعداد زیادی سیستم قدیمی وجود دارد که به MS Access وابسته هستند. دانستن موارد زیر می تواند حیاتی باشد: مقدمه و منابع MS Access.

MySQL

MySQL یکی از محبوب ترین سیستم های پایگاه آموزش برنامه نویسی کودکان  داده در جهان است. به ویژه به عنوان پایه سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس بسیار مهم است. درباره آن بیابید و منابعی را برای کسب اطلاعات بیشتر دریافت کنید: مقدمه و منابع MySQL.

NXT-G

زبان برنامه نویسی NXT-G برای ایجاد و کنترل ربات ها با استفاده از کیت رباتیک LEGO MINDSTORMS NXT طراحی شده است. در نظر گرفته شده است که کودکان را با برنامه نویسی و روباتیک آشنا آموزش برنامه نویسی کودکان  کند، اما بسیاری از بزرگسالان نیز از این سیستم استفاده می کنند زیرا سرگرم کننده و جالب است.

 

برنامه نویسی شی گرا

این مقاله به شما معرفی خوبی برای مفاهیم شی گرا ارائه می دهد  آموزش برنامه نویسی کودکان و سپس به بحث در مورد محبوب ترین زبان های برنامه نویسی شی گرا می پردازد.

 

هدف-C

نسخه دیگری از C که در دهه 1980 برای ارائه یک پیاده سازی کاملاً شی گرا از C ایجاد شد. کاربرد اصلی آن اکنون در سیستم عامل های Mac OSX و iOS است. تا همین اواخر، برنامه های iOS باید با Objective-C نوشته می شدند، اما اکنون Swift نیز یک گزینه است.

 

OCaml

OCaml یک زبان کامپیوتری کاربردی شی گرا است. در سنت  آموزش برنامه نویسی کودکان ، از آن برای نوشتن سایر زبان های برنامه نویسی و چارچوب های توسعه استفاده زیادی می شود.

 

پاسکال

پاسکال زبانی است که بسیار مورد علاقه برنامه نویسان برنامه نویسی است. اما این آموزش برنامه نویسی کودکان  بدان معنا نیست که مطابق با زمان نبوده و هنوز از آن استفاده نمی شود.

بستن تبلیغات [x]