برنامه نویسی کودکان

يکشنبه 11 ارديبهشت 1401
18:53
مینا اکبری

پست "31 وب سایت برتر برنامه نویسی رایگان و مقرون برنامه نویسی کودکان به صرفه برای کودکان" را به اشتراک بگذاریداین وبلاگ قسمت دوم از مجموعه سه قسمتی ما در مورد کودکان و برنامه نویسی است. در این مقاله، ما فهرستی مفید از ابزارها و منابع گردآوری کرده‌ایم تا فرزند شما بتواند مهارت‌های ارزشمندی را برای توسعه وب شروع کند.

اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد اینکه چرا بچه ها باید کدنویسی را بیاموزند، اولین پست ما را بررسی کنید که مزایای مختلفی فراتر از فناوری را برجسته می کند. برای یادگیری تکمیلی بیشتر، فراموش نکنید که قسمت سوم مجموعه ما را بخوانید: 15 بهترین کتاب برنامه نویسی برای کودکان.

بنابراین، شما می خواهید به فرزند خود یاد دهید که چگونه کدنویسی کند. این یک هدف ارزشمند است، اما از کجا باید شروع کرد؟

هر پدر و مادری می‌داند که دوختن یک بچه پشت  برنامه نویسی کودکان میز آشپزخانه با یک کتاب کار و یک مداد، حتی در بارانی‌ترین و کسل‌کننده‌ترین روز، یک شرط باخت است. چگونه قرار است آنها را متقاعد کنید که مقابله با چند چالش کدنویسی فقط برای آنها خوب نیست - سرگرم کننده است؟

به ما اعتماد کنید، امکان پذیر است. اما احتمالاً به کمک کمی از برخی از پلتفرم‌های برنامه‌نویسی مناسب برای کودکان نیاز خواهید داشت. خوشبختانه، این سؤال که چگونه فرزندتان را به کدنویسی تشویق کنید، سؤالی نیست که به تنهایی با آن روبرو شوید. در سال‌های اخیر، جنبش طرفدار کدگذاری در کمپ‌های تابستانی، برنامه‌های بعد از مدرسه و مدارس ابتدایی و متوسطه در سرتاسر جهان قوت گرفته است.

طبق تحقیقاتی که به طور مشترک  برنامه نویسی کودکان توسط Code.org Advocacy Coalition، Computer Science Teachers Association و Expanding Computing Education Pathways Alliance انجام شده است، در حال حاضر 45 درصد از دبیرستان ها علوم کامپیوتر را تدریس می کنند که این رقم در سال 2014 توسط گالوپ 25 درصد گزارش شده بود.

نموداری که نشان می دهد چند درصد از دبیرستان ها علوم کامپیوتر تدریس می کنند

هیاهو به خوبی سزاوار است. نه تنها مشاغل برنامه نویسی تقاضای بالایی دارند، بلکه برنامه نویسی به عنوان یک عمل، حل مسئله و خلاقیت را نیز تقویت می کند. هیچ کس این تقویت شناختی را بهتر از دن کرو، مدیر ارشد فناوری SongKick توضیح نمی دهد، که زمانی نوشت: "تفکر محاسباتی به شما می آموزد که چگونه با تقسیم کردن آنها به مجموعه ای از مشکلات کوچکتر و قابل کنترل تر، با مشکلات بزرگ مقابله کنید."

ابزارهای کدنویسی انعطاف پذیری کودک را بهبود می بخشد و آنها را تشویق می کند تا با مشکلات بزرگتر و پیچیده تر مقابله کنند و در عین حال به آنها آموزش می دهند که چگونه ناامیدی را مدیریت کنند. برنامه نویسی یکی از معدود رشته های مدرنی است که به کودک اجازه می دهد هم خلاق باشد و هم جزئی گرا باشد. از طریق کدنویسی، برنامه نویسی کودکان بچه‌ها می‌توانند برنامه‌های کاربردی جدیدی بسازند که فقط با تصورات خودشان محدود می‌شوند.

به عنوان والدین، شما نقش بزرگی در حمایت از سفر برنامه نویسی فرزندتان ایفا می کنید. یک ابتکار تحقیقاتی مشترک اخیر که توسط گوگل و گالوپ انجام شد نشان داد که "دانش آموزانی که توسط معلم یا والدین تشویق شده اند سه برابر بیشتر به یادگیری علوم کامپیوتر علاقه مند هستند."

چه به طور کامل از عنصر خود خارج شده باشید و چه در اصول کدنویسی به خوبی آشنا باشید، به حمایتی نیاز خواهید داشت. در زیر، ما چند ابزار برنامه نویسی را برای بچه ها فهرست کرده ایم که  برنامه نویسی کودکان به کودک شما کمک می کند تا به عنوان یک کدنویس جدید پیشرفت کند.

بهترین منابع کدنویسی برای کودکان ابزارهای کدنویسی برای کودکان 4 تا 8 ساله اسکرچ جونیور نوع منبع: اپلیکیشن تبلت iOS و اندروید محدوده سنی پیشنهادی: 5 تا 7 تجربه کدنویسی لازم: ندارد مهارت های آموخته شده: تعامل با یک رابط گرافیکی، برنامه نویسی، حل مسائل کلی

اسکرچ جونیور معتقد است که "کدنویسی سواد جدید است." با استفاده برنامه نویسی کودکان از این برنامه در دسترس، بچه های پنج تا هفت ساله می توانند بازی ها، داستان های تعاملی خود را بسازند و مشکلات را حل کنند.


[ بازدید : 41 ]
تابلو دکوراتیو توسعه فردی نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good
بستن تبلیغات [x]